b_ridutbildning
Trådstartare
Måste erkänna att jag är på väg ut i sadelträsket igen. Jag har en viss uppfattning om vilka modeller som kan passa mig och hästen. Frågan är vilken bomvidd jag ska leta efter i de olika märkena. Hästen har nu en Frank Baines Reflex med M-bom. Jag tror han ska ha (jag vill ha )Amerigo Alto eller Classic (enligt Ridin efter att ha sett en bild) Röösli, Jaguar eller Childeric. Vilka bomvidder tror ni jag ska leta efter när han har M i FB? Han har tidigare haft en Amerigo dj +2,5 som var för vid det var dock 4-5 år sedan.
Det är två anledningar till att jag byter. Jag tycker att sadeln är för bred och får ryggproblem. Vill nu ha en som är smalare i sätet, speciellt framtill och som ligger lite högre över hästen. Sedan behöver hästen en med rundbossor eftersom han har börjat få bullor bakom sadeln. Kom gärna med fler tips!
Minns att det förr fanns en sida som jämförde men kommer inte ihåg vilken. Ni här på Buke har säker koll! ;-)
Bifogar en liten bild på pållen!
Det är två anledningar till att jag byter. Jag tycker att sadeln är för bred och får ryggproblem. Vill nu ha en som är smalare i sätet, speciellt framtill och som ligger lite högre över hästen. Sedan behöver hästen en med rundbossor eftersom han har börjat få bullor bakom sadeln. Kom gärna med fler tips!
Minns att det förr fanns en sida som jämförde men kommer inte ihåg vilken. Ni här på Buke har säker koll! ;-)
Bifogar en liten bild på pållen!