S
smocke
En jakthund (jämthund) som borde jaga älg, har vid två tillfällen nu jagat och bitit ihjäl höns hos oss hemma på gården. Vi har frigående höns och jag är väl medveten om att det är en risk, men tycker att det är ett sådant underbart liv för både dem och oss.
Vi har inga problem med rovdjur men nu har hundskrället varit här två gånger. Sammanlagt nio av våra älsklingar tog han död på, våldsamt och brutalt. Tänkt vilken skräck. Och våra barn är förtvivlade.
Jag blir så otroligt arg.
Hunden kan inte veta var tomtgränser går, jag vet, men det är upp till hundföraren att kontrollera sin hund. Den skall inte var hos oss och borde ha lärt sig vad den skall jaga innan de släpper den utom kontroll.
Han har också försökt jagat hästerna i hagen, men dessa bryr sig inte om honom.
Förtvivlat och arg.
Vi har inga problem med rovdjur men nu har hundskrället varit här två gånger. Sammanlagt nio av våra älsklingar tog han död på, våldsamt och brutalt. Tänkt vilken skräck. Och våra barn är förtvivlade.
Jag blir så otroligt arg.
Hunden kan inte veta var tomtgränser går, jag vet, men det är upp till hundföraren att kontrollera sin hund. Den skall inte var hos oss och borde ha lärt sig vad den skall jaga innan de släpper den utom kontroll.
Han har också försökt jagat hästerna i hagen, men dessa bryr sig inte om honom.
Förtvivlat och arg.