Jakt på nappflaska slutade hos socialen

Sv: Jakt på nappflaska slutade hos socialen

Det var bland det roligaste jag läst på länge!

Verkar som att mina kollegor tar sitt jobb på allvar! Tycker att det var bra gjort av dem även fast det blev lite fel just den här gången. Annars tycker jag att vi brukar få kritik för att vi ingriper för sällan.

Rolig historia! Men jag håller verkligen med Humelibumlad och Görel - det är bra att se att både läkare och Socialtjänsten faktiskt reagerade. :)

Det där gjorde min dag. :rofl:

Bra av socialtjänsten att reagera så snabbt ändå.

Kul - men kanske hade han kunnat nämna att det var till ett föl...?

Måste ha varit en rolig syn , med napplaskan i handen..vart e bebisen..:D'
Men bra att dem ändå kollade upp..;)

Kanske? Ja jag vet inte. Och du har kanske rätt.

Själv köpte jag faktiskt en ny "stallnappflaska" häromdagen, räknade ut att den andra var 10 år i år och efter ett antal föl och kokningar så bedömer jag att den har gjort sitt ;). Den kostade 40:- så det blir 4:- per år :D.

Hihi, vad snopet för damerna! Men ändå bra att det hände ngt, det KUNDE ju ha varit ett barn som behövde hjälp :)

Precis, han var 80+ och trodde inte dom skulle hjälpa om det var till ett föl så han sa
"-Jag behöver en nappflaska till en nyfödd
- Jaha, var är den nyfödda?
- Hos min dotter"
Han tänkte inte på att det skulle bli konsekvenser :rofl:

jag tycker historien är fantastisk!

Jag fick mig ett gott skratt när jag läste VK tidigare idag:D

Och jag kan tro att ni fick er ett gott skratt när damerna frågar efter den nyfödda:rofl:

Hahaha supergulligt! Synd att de inte skickade med en präst så att fölet kunde ha döpts ordentligt också. :idea::rofl:

Gud bevare mig väl :rofl: Ja hade velat va en liten fluga o sett när dom kom o fråga efter den nyfödda :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 109
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat