Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Några tips på vad man gör bär det går så fort och man inte får stopp på hästen? Försökte dra i ena tygeln bara men det hände inte så mycket..
Jag har läst lite i din andra tråd om hästen som du nyss fått hem, grattis förresten , och jag tror att en stor bov är just tänderna. Hästen kan mycket väl försöka fly undan bettet och därför springa iväg med dig. Har du provat rida med t.ex. sidepull? Åtminstone tills vet. har kollat munnen...
I övrigt ska du rida där du känner dig säker och inte ha för bråttom fram, det är en stor omställning för en häst att byta både stall och ägare.
Lycka till!
Men sicken sötnos
Och jag som itne ens gillar fuxar öh :O
Vad är det för häst?
Ja just det, för att återgå till din tråd Hoppas du inte gjorde illa dig.
Ska du ändå bara skritta skadar det ju inte att testa sidepull om du kan låna ett. Se till att vara på ett inhägnat område alt. ha någon med dig (det gäller ju egentligen alltid när man är osäker på hästen när man rider i min mening) och bara ta det lugnt.
Ta tid och pyssla med hästen innan och under tränsing.
Ha inte bråttom in med bett i munnen och liknande så kommer nog även det att lösa sig. Tycker om dig tror jag att han kommer göra, men som i alla förhållanden så krävs det både kärlek och tillit från båda parter för att det ska funka bra mellan varandra. Det växer fram och det enda man kan göra är att visa förståelse, respekt och tålamod.
Du som hästens ryttare ska även vara ledaren som hästen lyssnar och litar på till 100%, men det tvivlar jag inte på att du redan visste.
Riktig sötnos
Hoppas det går bättre imorrn och i framtiden
Joo en dvärgget, som heter Kenny Brääk åsså har vi ett får som heter Billy
Kenny är FÖR smart för sitt eget bästa, Vi har flyttat om dom så dom går inte med hästarna längre, drygt med 6-7 trådar runt flera ha :S
Han rymmer när han vill, oavsett hur han är instängd.. Han är som sagt för smart. Fåret är bara dumsnällt ^^