Jaguar, stubben, Dominus bomvidder?

Fibusen

Trådstartare
Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?) och en stubben portos bom 32 (också vid?) som jag funderar på att testa. Är dessa ungefär lika breda (eller ska man säga icke breda?) som dominusen, eller kan jag glömma någon av dom direkt? Är dressyrsadlar.

Jag hade en stubben artus (hopp) tidigare som var en storlek för vid, men hittade aldrig vilken bomstorlek det var i den. 😅 Den blev även lite för svängd på slutet.

Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?) och en stubben portos bom 32 (också vid?) som jag funderar på att testa. Är dessa ungefär lika breda (eller ska man säga icke breda?) som dominusen, eller kan jag glömma någon av dom direkt? Är dressyrsadlar.

Jag hade en stubben artus (hopp) tidigare som var en storlek för vid, men hittade aldrig vilken bomstorlek det var i den. 😅 Den blev även lite för svängd på slutet.
Stod det ingen siffra på Artusen? Eller serienummer, Stübben har register på deras sadlar och är snabba att svara på frågor 😊
32 är deras vid. 33 xvid.

Stod det ingen siffra på Artusen? Eller serienummer, Stübben har register på deras sadlar och är snabba att svara på frågor 😊
32 är deras vid. 33 xvid.

Nej, det stod ingenting på den, synade ordentligt. Nu är den såld så kan inte syna ännu mer. 😅 Att 32 är vid har jag koll på, men frågan är om den är likvärdig mot Dominus vid, som jag har nu, eller smalare/vidare. 😊

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 036
Senast: Fiorano
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 412
Senast: Emiro
·
Utrustning Bilder kommer ev, vill ha ägarens tillstånd innan jag lägger dem här. Men det borde gå att råda lite allmänt utefter info ändå? Det är... 2
Svar
25
· Visningar
3 536
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Spyro192
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka