Jaguar sadlar??

Sv: Jaguar sadlar??

Jag har fått för mej att dom är ganska svängda i bommen.
fast inte helt säker, vad du blev hjälpt av detta inlägg ... ;)

Ja i alla fall de äldre är rätt svängda. Modellen deep seat är mer svängd än cc (som jag har till överbyggd häst- deep seatmodellen var för svängd ) Tror de nyare är mindre svängda än äldre men är inte säker på skillnaderna.

Ja de är svängda och så har de traditionell bossa dvs ingen kil.

Passar således hästar med böjd rygg och även överbyggda hästar.

men hur de ser ut framtill vet jag inte dvs. smal/bred manke

För att jämföra så har jag för mej att CC-modellen var som röösli, edinburgh och prestige-venus sadlarna bland annat Ungefär. Dvs de som också passade.

Deep seat som var för svängd var alltså mer svängd än dessa märken. Om det är nån hjälp. Ang vidder vet jag inte så noga, tror inte det är så stort register av vidder.

Passar även hästar med lite högre manke. Min pålle är inte särskilt svängd i ryggen men inte heller helt rak och den passar honom perfekt har en deep seat av lite nyare modell.

lånar knappen lite

mitt halvblod har mycket markerad hög manke o inte helt rak i ryggen, men mer rak än svängd. o jaggan ligger som en smäck!!

Ja jag tror att de nyaste är nog mer raka, även deep seat "inte särskilt svängd men inte helt rak" stämmer bra med min sadel (o hästens rygg)

Jag provade deep seat för kanske tre år sen och då var den sadeln några år. kan ha varit därför den var för svängd. De som tilllverkats senare år kanske hade passat:idea:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar