Jaguar 548

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fabian
  • Startdatum Startdatum
F

fabian

Jag har en valack efter en flyinge hingst vid namn jaguar 548.Har någon information och eventuellt någon bild på honom.Hingsten är inte längre i livet.

Sv: Jaguar 548

Här http://www.allbreedpedigree.com/ind...rse=JAGUAR7&g=5&cellpadding=0&small_font=1&l= finns stam och en bild på Jaguar.

Jaguar föddes 1973 på Flyinge och dog 1992. Han var brun med snopp, 3 vita fötter, 162 cm. Prem A.

Hans exteriöra utlåtande var: Vackert huvud, väl ansatt hals, något toppigt kord. God skritt. Utmärkt trav med påfallande bra bakbensarbete. Något bred i gången bak.

Till och med 1992 års hingstkatalog hade han lämnat 65 stamboksförda ston och 12 diplomston. I USA hade han sonen Johanniter (som först sålts till Västtyskland, exp t USA 1985). T o m 1992 hade han en avkomma i svår körning, 5 i msv dressyr och 1 i msv hopppning.

Jaguars pappa Emir 471 exporterades till Västtyskland som dressyrhäst 1974 (men jag har för mig att han inte blev godkänd hingst där p g a sitt toppiga kors) och var helbror med Figaro (svår dressyr) och Imperator (svår internationell hoppning).

Jaguars mamma Kalmia 6201 är ett av Sveriges förnämaste avelsston någonsin! Här http://www.aragorn.se/sidor2/kalmia 6201.html finns lite om henne.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
342
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix