Jägers idag! (26/5)

L

Love_Lee

Annie tog andra raka segern!! Nice kom på en bra femteplats, bra för att vara första starten på ett bra tag!
Baby kom sexa vilket är det bästa hon nånsin har gjort!! (varför var man i skolan?? :mad: ) Blinkers och öronproppar verkar få henne att koncentrera sig på d hon ska!

Så med andra ord en helt lyckad dag!! :D

Någon annan som hade hästar med??

Sv: Jägers idag! (26/5)

Njae vi hade ingen häst men jag känner en av de hästarna som startade!

Grattis!!!

Hade ingen häst till start, Funolga vart ju struken, har slagit i vänster bak, svullen men ohalt idag. Hade dock Sport Star i kvalet för 2-åringarna men han klarade ej tiden, han sprang inte alls, missade tiden med 8 tiondelar, förra veckan sprang han lätt på 50 sek i hand men igår ville han inte alls, prover ska tas och vid näst kval, förmodligen den 9 Juni ska jag sätta på honom antingen tungband eller bettringar som går upp över ansiktet och fästes vid nacken, vet inte vad det heter, han drog nämligen tungan mot gommen och fick inte ordentligt med luft, har aldrig hänt tidigare men han var förmodligen rejält spänd, han åkte hela vägen till Jägersro ensam och det var oroligt i stallet med många hästar som gapade och skrek, det är han inte van vid, men han lär väl sig med tiden. Jag har sett hästen springa och han skulle klarat tiden utan problem, men racing är racing, bara till att ta nya tag och kvala om. För övrigt har han tagit allt med god ro, äter som en häst :rofl: och dricker precis som vanligt.

Tack! :bow:

Va kul! Vad heter hästen??

Har precis kollat på lopprepriserna, himla bra grej d där så man kan se dom även om man inte var där!! :D

Skönt att hon är bättre!! Ok men då klarar han d säkert nästa gång! Omständigheterna låter ju inte som dom bästa men nu har han ju fått vara med om det med iaf..

Minns när Bibbi kvala, hon klarade nog tiden med typ några få tiondelar sprang inte heller och d e först nu hon har börjat göra d så smått, men d e en bra bit kvar! Men precis som med Sport Star så kan hon springa, hoppas han inser d lite fortare än vad hon har gjort! ;) Men d går säkert bra, du verkar verkligen "få rätt" på dina hästar så!! :bow:

Tack! Känns extra kul med tanke på att dom typ tre senaste åren har varit riktigt motiga! Man glädjs ännu mer då!!!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
558
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag kommer snart förlora förståndet... Jag har "alltid" haft ganska lätt för att få svamp, redan sen tonåren. På den tiden var det...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 781
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Sista dagen på ridskolans termin stod jag uppbokad på två lektioner – dels min ordinarie, och dels den sista lektionen för dagen som...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka