Jaga katt med brödkavel!! Nu får matte spunk!!!

Sv: Jaga katt med brödkavel!! Nu får matte spunk!!!

Det är inte lätt med sånna katter. Min är 7 år nu och har ALDRIG varit rumsren. Somrarna går bra, för hon kan gå ut då, men vintrarna väljer hon själv att vara inne och då är det värst.
Jag har testat allt och tröttnat många gånger, men kan helt enkelt inte ta bort henne. Dock tucker jag det är ett giltigt skäl, katten mår inte bra och det är svårt att placera om en icke rumsren katt. Iaf som annat än stallkatt där den aldrig får komma in, vilket jag inte gillar så jag får nog dras med henne tills hon vandrar över regnbågsbron av egen vilja (eller blir hjälpt över av andra anledningar).

Kan du inte bygga en nätdörr eller nått så han inte tar sig in där? Ställ en matskål (eller 2) i sängen. Om du har torrfoder, kan bli kladdigt annars.

Ja det kan vara värt att prova med foder i sängen,använder ju bara torrfoder,och dessutom tror jag de andra glupska kissarna hade blivit bra arg på honom om han kissat i deras mat.

Känner ibland att jag borde ta bort honom,madrassen luktar :cool:
Och det är inte kul att tvätta kuddar,täcken och påslakan jämt heller särskilt inte när man inte har tillgång till egen tvättmaskin utan brukar få köa en vecka först.

Jag tror dick att denne mår bra utom just de stunderna jag inte har tid med honom när han skriker tex,tror det framkallar någon stress eller ilska hos honom då han VET att han inte får kissa i sängen,han blir skamsen som bara den om man råkar komma på honom.

Dock vill jag inte göra mig av med honom heller,men detta är inte hållbart när han håller på som han gör,kommer dock att kämpa ett tag till,tänkte försöka lägga Clemetinskal på sängen också,han är rädd för Clementiner :eek: på något skumt vis...

Skall kika på det med nätdörr också...

Citrusfrukter luktar väldigt starkt, därför är han "rädd" för dom.

Det är en bra idé. Jag har kört med mat och det funkar också, iaf för min. Dom vill ju inte ofta kissa i närheten av maten. Iaf inte så nära som det blir. Som mest har jag haft 7 matskålar ståendes i lägenhet på 47 kvm
eusa_eh.gif
. Men det gäller att ha dom påfyllda hela tiden.

Haha de lär ju blir hur feta som helst men det kan det ju vara värt,han helbror kissar också inne men detta slutar med med om han får gå ut ibland,han är lite knäpp,går vissa turer olika tider på dygnet,vet när kompisens dotter är ute på dagis och hälsar på henne,vet när grannen är ledig och går in till henne,vet när en annan kommer från lunch och då väntar han på henne,tydligen gör han det varje dag och blir nervös när han missar,så han får gå ut,nu vill inte denna göra detta vilket jag bara ser som en fördel (vill egentligen inte att de ska gå ut)

Japp mat på sängen blir det,annars kör vi den hårda vägen med citrus skal,han är rädd för att gå in i köket efter man skalat en apelsin också,så det är säkert lukten...

Nu ligger han i soffan och snarkar högljutt,när han är sådär,hur kan man då nånsin påminna sig att man varit arg på honom :love:

Min lilla Abbie är så himla nyfiken. Satt och skalade en apelsin på golvet framför TV'n och Abbie skulle ju såklart kolla vad människan gjorde. Så hon knallade fram och började lukta. Efter 2 lukt såg hon ut som en skrynklig schimpans i nyllet och backade undan.

Hur många katter har du nu??

En huskatt?
Brittiska korthår? (minns ej antal)

DEann gör typ samma sak fast jag får ilskna blickar efter att ha vart i kontakt med en citrusfrukt rills dess jag tvättat händerna noga noga... :D

Tittat på reprisen på Kvinnofängelset :)
En huskatt och 2 Britter. Blir förhoppningsvis en Britt till i sommar, men det beror lite på min ekonomi (dom är ju inte billiga direkt) och hur pass dom andra går med på det. En tjej till.

Aha roligt,hade också velat satsa på raskatter,men nu tillhör jag den sortens människa som bor på fel ställe för det,där buskarna kryllar av hemlösa kattungar på somrana så det har blivit några sådana,gamla hanen räddade jag från en som ville ta bort honon pga av att de ville skaffa hund istället,det gillade inte hans kattkompis så då skulle de skjutas båda två,avlivande dock kompisen då hon blev livsfarlig då hon hade ungar i magen (attackerade både människor och djur,struntande i ungarna när de var ca 3 veckor,slog dem och ville inte veta av dem samt attackerade människor),har två av dess ungar kvar,inser att de INTE har naturliga beteenden alla gånger,även plockat in hemlösingar på 6 veckor dock fick alla avlivas pga av inavel (visste ju inte nåt om varken mamma eller pappa) men de slutade gå och blev förlamade i olika delar av kroppen pga av detta,så att sålänge sådana finns och jag bor där jag gör så lär det väl bli att ta in ett par sådan till....fast jag inte borde :mad:

men vad gör man inte,har kikat en del på dina katter,då de påminner mycket om kin ena huskatt (ta inte illa upp) just de runda formera och pälsen...men men huskatt är han likaväl och bor i mitt handfat :angel:

Sånt är livet...

Också kollat på KF...sååå tråkigt att det är slut nu,följd det i flera år,sen lillkisse var bebis...fast enligt matte så kommer han alltid att var det :love:

Britten är lite lik en huskatt, men mycket kraftigare. Svårt att se på bilderna och så är mina honor, hanarna är enorma. Du kanske såg bilderna på hanen i min kull?

Min huskatt är rätt stor och eftersom hon är utekatt så vill jag ha halsband på henne. Hon är 7 år och lite smått överviktig. Inte mycket, men lite. Halsbandet hon har idag, går inte runt Abbies nacke. Abbie är 11 mån på torsdag. Alltså Abbie kan inte ha det, för det går inte att spänna.
Men mina Britter, speciellt Yoga, är ganska långa i näsan också. Jag har valt den typen för jag gillar det bättre, även om Yoga kanske är något för lång. Abbie är bättre.

Hanar:
ambrosius_2.jpg

EC S*Special Cat's Ambrosius

mrtristan.jpg

CH S*Mysebo's Mr Tristan

poupette_c.jpg

Norskägda holländskfödda GIC Miracle de la Poupette

Den sista ser överviktig ut, men han är inte det. Dock en väldigt extrem bild på en jättebra Britthane. Inte så jättemycket likheter med en huskatt nu va?

Förhoppningsvis kommer bättre bilder på Abbie på söndag nästa helg, då kommer antagligen en digitalkamera på besök (med mina föräldrar i släptåg :smirk: )

Senast ändrad:

Kikat runt en del på nätet om britter...tycker de ser så himmla kramgoa ut med sina knubbiga kinder,dock är det inte aktuellt att skaffa någon nu...får nöja mig med att titta på dina... :love:

Har allt följt dina katter på avstånd här på buke...

Är Britter större/tyngre än huskatter rent generellt,nu finns det ju stora huskatter också iofs...

Mvh Zaria

Nej inte alls likt en huskatt,men om man TRYCKER ihop Olle (ser ut som en boll när han vill) så kanske :devil:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 715
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 453
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros