Jaga katt med brödkavel!! Nu får matte spunk!!!

Zaria

Trådstartare
Nu är det kokta fläsket stekt här,nu har lillkisse kissat i sängen 3 gånger på en vecka,vet att han gör så när något inte passar honom,och jag vet vad....

Första gången: Matte sov inte hemma,passar inte kisse att inte sova med tassarna runt halsen på matte,trodde han växt ifrån det,men nu var det stor protestfläck på mattes kudde.

Andra gången: Kisse gnällde för att matte inte hade tid med honom,hon spelade dator elakt nog,i hela 2 minuter vilket resulterade till fläck 2

Tredje gången: Kisse får skäll för att han norpar mattes smörgås och springer runt och skriker,matte lyssnar inte föränn han i ren frustration hoppar på och bitter gammelkisse som sover,då blir matte arg,kisse blir också arg så han kissar i mattes säng i smyg.

Nu börjar jag tröttna,får han inte uppmärksamhet precis när han vill så protestkissas det,kan räcka med att han skriker lite och man gör nåt annat för att han skall börja.
Han är bortskämd och har lite märklig uppväxt,kan inte komma överens med andra katter,bara hoppar på dem vilket resulterar i att han får stryk,gillar inte främmande människor,leker helt bara med mig osv,väldigt mammig,van att få vara med mig hela tiden,Han är världens goaste egentligen och jag skulle inte klarat mig utan honom,men nu har jag ledsnat rejält,vad gör man??

provat allt från att ta honom på bar gärning när han kissar i sängen,struntat i det och bara tvättat sängkläderna utan protest,lagt på saker han inte gillar på sängen (då kissar man ännu mer),slängt ut honom en stund när han gjort såhär (han hatar det) men han ger sig inte...Vad gör man???

Sv: Jaga katt med brödkavel!! Nu får matte spunk!!!

Bor i en liten etta,finns ingen dörr,hade det funnits hade den dock varit stängd :)

Jag såg en annan tråd med samma problem och hon fick ett tips att lägga plast över sängen och jag vet att min mormor gjorde likadant när hennes hund kisade i sängen. Fungerar. Bara att torka av.

det handlar nog mkt om att katten inte är tillfreds på något sätt, vissa katter blir ju lättare kinkiga än andra :angel: Jag tror det kan handla om otrygghet, kanske understimulans, för trång lägenhet, att du är bort för mkt, att han inte gillar att få skäll osv.

Nu klagar jag inte på dej, men vissa katter behöver mer utrymme, mer uppmärksamhet, få vara ute mkt, gosa mkt mm. Andra katter är nöjda och glada för det lilla...

Det kan också vara att han markerar revir mot den andra katten, och därför kissar på din kudde " hon e min "liksom" :angel:

Alltså trygg är han,pluggar tvärs över vägen och är borta 4 timmar max,måste ju få sova borta någon gång,leksaker har han och leker gör han mycket,han får även gå ut om han vill men det brukar inte uppskattas,för det mesta brukar han vara ute nån timme åt gången,gosa med mig,leka med mig och sedan sova de övriga 20 timmarna....

Funderar också över om det kan ha något med de ndra katterna att göra,han gillar inte att de sover i sängen,dessutom tror jag han gått uppåt på rangskalan,för förr fick alltid han stryk,nu har han blivit väldigt arg tydligt om jag har hans bror i knäet,dock leker de ibland,lika tjurskalliga båda två :smirk:

tredje katten är det ingen som märker av så mycket,han sover mest,gör inget väsen av sig,man märker knappt att han finns.

Vet att lillkisse bara vill ha mer uppmärksamhet,men jag orkar inte mer,han sover med mig,äter med mig,sitter jag vid datorn eller vid tv:n är han med,fikar jag är han med...han är med typ hela tiden,hjälper inte om jag så slår knut på mig,han kan bli missnöjd bara jag går på toaletten och stänger dörren...

Hur mycket skall man orka?
Och vad kan jag göra,kan ju inte direkt skaffa dagmatte åt honom....

det kanske är dags att kastrera honom,det är inte alltid det hjälper dock.

Han är redan kastrerad,har varit sedan han var 7 mån...idag är han2,5...

För mig låter det som kisseri och alltihop har med hans och ditt förhållande att göra. Han vill ha dig för sig själv, i fred för de andra katterna, och du ska bara ägna dig åt honom hela tiden. Är han tidigt tagen, möjligen? Han låter så väldigt präglad på dig.

Nån lösning har jag tyvärr inte. Men visst finns det nåt man kan plugga i vägguttaget och som utsöndrar feromoner som katter blir harmoniska av? Nån annan här vet säkert.

mandalaki Nån lösning har jag tyvärr inte. Men visst finns det nåt man kan plugga i vägguttaget och som utsöndrar feromoner som katter blir harmoniska av? Nån annan här vet säkert.[/QUOTE skrev:
feliway tror jag det heter som man pluggar i vägguttaget.dom säljer
det hos veterinären.rätt dyrt.

skulle säga, LÄGG PLAST I SÄNGEN, katten vill inte kissa där då för då måste han stå i sitt egna kiss eftersom det inte finns något som absorberar... o så stänker det, han gör det aldrig igen, frågan är väl om han gör det om du tar bort plasten igen...

Kan vara värt att prova,han är inte stressad i övrigt,han blir bara det när jag inte ser honom,inte kan man ha honom i knäet hela dagarna. Vet att han är vääääldigt bortskämd dock,men en 5 minuters tidfrist från honom tycker jag allt att man kan få unna sig.

Han är inte tagen för tidigt,dock blev han kvar här och de andra ungarna och mamman åkte samtidigt (mamman pga av psykfel så det gick inte att behålla henne)
Dock märktes det inte så jättemycket att han saknade henne,våran gamla katt började tom leka med honom så jag trodde allt skulle vara lugnt.

Har även märkt en annan förändrig,förr har det alltid vart han helbror (han kom tillbaka efter ett halvår) som bestämt här,nu morrar även lillkisse efter honom,ligger han i knäet och Olle (som brorsan heter) kommer så är det han hotar Olle och inte tvärtom.
Så jag vet inte om det kab vara något inbördes där,dock har han & Olle jättekul ibland.

Suck ibland blir man bara för trött på dem

Kisse hälsat att det går alldeles utmärkt att kissa på plasten också...Dock är hans matte inte rikgigt nöjd,men han vet inte arför... :confused:

Jag la på samma plast som jag fick madrassen i...typ rätt hård plast...kan även säga att han gärna kissar i ikeakassar och på plastpåsar om han får chansen....

Jag vet inte om det funkar, fock tipset av en uppfödare. Men dela på en stor sopsäck (sån där svart) och täck sängen med sådana. En påse som bara ligger är ju ofta lite skrynklig och samlar kisset i fåror. Är den helt platt så rinner ju kisset på hans tassar hur han än står och dessutom skvätter det, nått som inte ska vara poppis. Men jag vet inte. Min kissar också på påsar, men hon håller sig på golvet (inte alltid bra det heller).

MissFideli skrev:
Jag vet inte om det funkar, fock tipset av en uppfödare. Men dela på en stor sopsäck (sån där svart) och täck sängen med sådana. En påse som bara ligger är ju ofta lite skrynklig och samlar kisset i fåror. Är den helt platt så rinner ju kisset på hans tassar hur han än står och dessutom skvätter det, nått som inte ska vara poppis. Men jag vet inte. Min kissar också på påsar, men hon håller sig på golvet (inte alltid bra det heller).

Alltså den ligger helt sträckt,vet inte hur han bär sig åt men lyckas gör han.
Vill ju ha kvar katten,han är det bästa jag har trots att jag har 3...
Nu har han inte kissat på 2 dagar i sängen,kan ju bero på att matte vart hemma och sjuk... :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 715
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 453
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka