Sv: Jag vill veta allt om dessa hingstar
Stammarna finns ju på
http://www.allbreedpedigree.com/
Har massa bilder på en helt underbar valack som jag red en hel del för ett par år sedan och som jag hade på foder senare ett tag. Han var född -81 e. Kew Gardens xx - Utrillo och nästan helt svart
Tyvärr fick han en senskada som aldrig läkte ihop och fick avlivas. Han var ganska ädel, mycket nerver men världens snällaste. Hoppade bra som ung och tävlade tom MSV dressyr. Kan maila bilder om du vill.
Nebraska var brun, bläs, vtbff. 168-21,5 cm. Premierad AB. Dog -91. Född -77, född och ägd av Flyinge.
Exteriört utlåtande: Utmärkt sida med lång, väl ansatt hals, välliggande bog och bra sadelläge. Välbenad, något intåad höger fram. Mycket ledig och vägvinnande skritt, bra trav.
Gångarter: 786 Hopp: 8
Har egna tävlingsresultat: 3 placeringar MSV hoppning, 14 placeringar MSV fälttävlan och 2 placeringar i svår. Tex var han tvåa i SM (fälttävlan).
Bland avkommorna finns godkända Uriel 731, ett 15-tal stamboksförda ston, 1 diplomsto samt i svår klass Stradivarius (dressyr).
Nebraska var helbror med Labrador 588 och halvbror med Trubadur 705. Hans mamma Kolomea 8624 fick förärvningspremie -88 och var helsyster med Unesco 428.
Kew Gardens xx var brun, vtvfrf, vtbff. 166-21 cm. B-premierad. Född 1971 i USA, ägd av Flyinge.
Exteriört utlåtande: Mycket god ridhästmodell med lång, väl ansatt hals och välliggande bog. Välutvecklat kors. Goda ledgångar med bra inskeningar. Obetydligt tåvid fram. Mycket god skritt och trav.
Löpresultat: 4 segrar, 10 placeringar. Vinstsumma: 13771 pund, 12000 DM.
Han har lämnat två diplomston i halvblodsaveln.