Jag vet inte riktigt. Tycker bara att det känns lättare att ha en dialog på en gång, men uppenbarligen så funkar det ju inte. Och att ha allt på pränt är ju egentligen bättre för då har jag ju bevis även om det bara är tomma löften och då kanske hyresgästföreningen kan hjälpa mig lättare. Innan har jag bara haft större problem med lokalen och sådant som är utanför min lägenhet och då har de aldrig kunnat hjälpa.
Jag tror att all el behöver bytas ut, både synliga kablar och de som sitter inne i väggarna. Alla armaturer utom de i verkstaden behöver också bytas ut. Så det är ett dyrt jobb! Annars hade jag redan fixat det. Han har lovat att fixa elen mååånga gånger sedan minst 2016. Det kan vara ännu tidigare, men det var så långt bak jag orkade leta på facebook. Jag minns inte när det blev kortslutning, men tror antingen 2015 eller 2011 för det hände när jag sanerade för ringorm och det har jag för mig att det var de åren.
Både hyresvärden, elektrikern, minst ett par fastighetsskötare och en från kontoret har sett hur det ser ut så det är inte så att de inte vet hur illa det är.
Bilden är från 2016, men det ser ungefär likadant ut nu. Andra delen av lokalen har nog ännu fler kablar. Jordfelsbrytarna löser nog ut minst några gånger om året. De flesta gångerna är det när de har fixat med elen på andra ställen, men många gånger vet jag inte varför de löst ut
Visa bifogad fil 138161