Jag vill inte sälja!!!

Jettan

Trådstartare
Buhu!!!:cry: Jag tycker jätte mycket om att hålla på med trav! det är kul och spännande och hästarna är underbara!:love:

men så har vi den kända baksidan... nu måste vi sälja en av våra gamla trotjänare, då vi tycker han gjort sitt på travet... han är dö mysig, super snäll och kanske framför allt, går det så bra att låta min dotter pyssla med honom, ja vi till och med kan rida ut ihop i skogen på han, han e så himla snäll!!!
Jag vill inte sälja, å andra sidan vill jag nästan aldrig att vi ska göra oss av med någon häst då jag fäster mig vid allihop... :crazy:
Jag har börjat rida in en ny häst i stallet nu, så jag kommer ju ha någon att rida på, men den kommer nog inte min dotter kunna rida...

usch, det är så hemskt, så trist.... jag kommer gråta blod när han måste åka...:cry:
han kommer ju aldrig må så bra som han gör hos oss!! eller? :grin:

Sv: Jag vill inte sälja!!!

Här är det också ledset...Jag har en som faller för åldersstrecket nu vid nyår o han ska inte säljas...sen har jag en 3-åring som ska vandra vidare nu i veckan,hon har varit halt tillofrån i över ett år o vi hittar inte felet :cry: o sen är gamle schäfern halt o lytt....ibland önskar jag att man inte hade någe djur. Har redigt ont i bröstet pga detta så det fattas väl bara att en annan trillar av pinn också :crazy:

Jag känner också igen mig. Jag lät min pärla somna in förra veckan. Det tog nästan ett år för mig att klara av det.

Är jag väldigt konstig? Jag sörjer hästen mer än jag sörjer att sambon har stuckit med ett krogragg efter vårt 4-åriga förhållande. :o

oj oj vet inte om man ska beklaga eller "gratulera" ang sambon.
Ang hästen beklagar jag :cry:

Jag känner precis likadant... :cry:

Jag gråter floder över hästarna, när jag blev dumpad i våras var det mest "Jaså" och sen var livet som vanligt igen...

Jag hoppas verkligen att min magkänsla är fel och att jag slipper ta beslut om femåringen nu...

att sambon har stuckit med ett krogragg efter vårt 4-åriga förhållande. :o

:o
Vad hemskt! Fast då kom det fram iaf vad han är för ngn:crazy:
Stack han bara hux flux med en tjej han träffa på krogen?:crazy::mad:

TS: Beklagar situationen. Jag tror absolut han kan få det jättebra hos någon annan! Var försiktig bara för travare blir ofta vandringspokaler pga lågt pris..
Lycka till!

:o
Vad hemskt! Fast då kom det fram iaf vad han är för ngn:crazy:
Stack han bara hux flux med en tjej han träffa på krogen?:crazy::mad:

Inte riktigt. Han drev först mig till nära vansinne för att få mig att göra slut på vårt förhållande, så att han slapp det jobbiga. Sedan - ett par veckor senare - dök den nya flamman (som inte dricker rödvin, vilken looser) upp sådär helt apropå och då fick ju han minsann träffa vem han ville för jag hade ju gjort slut. Enligt hans version lärde han känna henne precis då och han flyttade in hos henne efter två veckors bekantskap. Jovisst... :angel:

Det är nog bra att du får lite tid att vänja dig vid tanken att hästen ska bort, tror jag. Jag kände när jag åkte med min valack att det jobbiga redan var avklarat på nåt sätt eftersom jag vetat länge att det var dags.

Vill bara säga att jag förstår er , skulle aldrig kunna sälja en av mina hästar.... och det finns så många rövhål där ute...
Men jag vill säga att det även finns bra ägare, så ge inte upp.
Jag har själv köpt 4 avdankade travare, varav två var av medlidande ( de gav mig mer utgifter än någn annan gjort) men även kärlek och underbara stunder. Men vad jag vill säga är att ingen av mina hästar ( inne på 11 hästen nu) har lämnat gården, har inget sålt, har inte lämnat dem härifrån. När de kommer hit så kommer de för att stanna, och de har fått somna in av sjukdom eller ålder här hemma i hagen. Så det finns bra köpare oxå, de är bara sällsynta.

Och för att svara Jettan då...

Du har ju en jättefin häst om han är så himla fin att dottern kan rida också, såna hästar har givetvis större chanser att hitta ett varaktigt hem men det är ju en otrolig chansning.

Det finns skräckexempel också, jag vet en som haft 11-14 hästar (de flesta travare) sen i början av förra året. Personligen tycker jag att hon ska ha en gunghäst eftersom inget passar.

har man tur så hittar man verkligen rätt som jag verkar ha gjort med pållan jag har ute på foder...

Jag har en riktig guld-fodervärd också. En farbror som ville ha en snäll häst att köra och rida bara för att ha någon sysselsättning nu när han gått i pension. Han ringer och berättar att nu har han lärt Wannabe att komma springande till staketet när han visslar genom att alltid ha morot i fickan. Och att hon är den underbaraste hästen som överhuvudtaget kan ha skapats. :love:

Idag kom det en tjej (ja, modell äldre ;)) och tittade på honom. Hon verkade jätte trevlig och bra, ville mest ha honom till skogsridning och någon att få pyssla om och gosa med och så. Vi kom överens om att hon skulle få låna honom på prov för att se om de passar, och jag tror inte att han kommer tillbaka igen... Hon verkade jätte förtjust i honom! :) Hon kommer ha honom ganska nära där vi bor och sambon ska sko honom så vi kommer ju hålla kontakten.

Hon ska hämta honom redan i morgon och det känns ju lite jobbigt, nu fick inte jag en "sista" ridtur (jo, fast jag red ju i helgen! :grin:)...

Nu håller vi tummarna för att allt kommer att gå bra och att hon är så vettig som hon verkar, i så fall tror jag att han får stanna där tills han dör... :)

Jag har som sagt sålt hästar förut, jag har dock ALDRIG varit med om att de har blivit vandringspokaler eller blivit vanvårdade eller liknande, vi har nog haft himla tur och hittat vettigt folk, men det är klart att man är orolig, då hade det ju kännts bättre om man tagit bort hästen i stället....:crazy:

Vad skönt att höra att hon hamnat helt rätt.
Det kommer allt annat också att göra.

Vad härligt att höra!!! Grattis till lösningen och vad skönt att ni har hästen under uppsikt också. Det är guld värt.

Håller tummarna för att hon verkligen är så klok som du tror nu och att hon och hästen får långa lyckliga liv tillsammans.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 111
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar