Jag vill inte gå på min egen möhippa!

Jag inser när jag läser det här att jag har antagligen missat festen mina tre senaste bröllop jag varit på eftersom jag gått direkt efter tårtan, typ. :o :p

Vilken tråkmåns jag är! :D

:rofl: :rofl: Bröllop är tämligen tråkiga tämligen ofta :D

Min order till min kusin inför hennes bröllop var att jag ville ha kul på sittningen. Jag satt placerad med hennes mans kursare, ett gäng KTH:are. Jag och min kompis (som var bjuden pga att hon sminkade bruden) hade skitkul när de små teknologerna inte kunde chocka de gamla tanterna bredvid dem (som typ hade gjort allt de gjort fast värre) :rofl:
 
:rofl: :rofl: Bröllop är tämligen tråkiga tämligen ofta :D

Min order till min kusin inför hennes bröllop var att jag ville ha kul på sittningen. Jag satt placerad med hennes mans kursare, ett gäng KTH:are. Jag och min kompis (som var bjuden pga att hon sminkade bruden) hade skitkul när de små teknologerna inte kunde chocka de gamla tanterna bredvid dem (som typ hade gjort allt de gjort fast värre) :rofl:
:D På vårt bröllop kom personalen och tyckte att det kanske var läge för mig och brudgummen att åka några minuter innan stängningen, då hade de ändå haft öppet en timme längre än normalt. ;) De som åkte hem tidigare var antingen de med små barn eller de som var gamla, dvs över 85 år... ;)
 
En bekant till mig och hennes fästman löste sitt bröllop genom att inte ha ett bröllop. Hennes familj bodde i Bulgarien, hans i norra Sverige. Hur de än gjorde skulle någons släkt och barndomsvänner etc inte kunna närvara. Så de åkte på semester till Italien eller Spanien, gifte sig och skickade vykort till alla i familjen och alla vänner. Problemet var bara att de kom hem innan vykorten - post nord :meh: så när maken ringde sin mamma frågade hon bara om hur semestern varit och om de solat och badat mycket. Tills han försiktigt frågade om de fått vykorten. Nej?

Blev en bra historia till slut med två fester en i Sverige och en i Bulgarien, ingen kände sig åsidosatt eller nedprioriterad. Alla tyckte det var en bra lösning, även om vissa i den närmsta familjen var lite ledsna men förstod skälen.
 
Alltså min poäng var mer att även vi som inte har stora uppstyrda bröllop ändå kan ha en preferens. Vi ville ju ha vårt lilla mysiga bröllop och hade planerat det på ett sätt så att vi skulle känna oss bekväma. För mig hade det varit gräsligt oförskämt om någon då fattar ett helt annat beslut över våra huvuden och lägger om hela grejen. Och dessutom då - att jag inte alls är så säker på att man när mina föräldrar var unga automatiskt hade älskat att få sitt bröllop ändrat i sista minuten av nån gäst.

Bara för att man inte vill bli kidnappad och få en helt annan bröllopsfest betyder det inte att man är en tramsig brud som är anal över servetter. Det känns som en märklig syn faktiskt.
OT men jag läste "jag hade planerat" och tänkte att jisses, det där är inte niffe-stil" :D

Det är nog dags att leta fram glajjerna efter helgens semester. Alla bokstäver hoppar rundor :o Jag som trodde att jag skulle slippa det en dag till :p
 
Jag läste en artikel om en bröllopsmässa här i stan den gångna helgen. Ett par intervjuades när kvinnan i paret fastnat vid en rosa limousine. Den var nog inget för bröllopet, tyckte hon, men gärna för möhippan. "Jag får väl tipsa hennes maid of honour då", sa hennes blivande man.

Så till och med möhippan är något som brudparet styr upp själva - via en person vars funktion tydligen inte ens har ett svenskt ord. :grin:
 
Jag läste en artikel om en bröllopsmässa här i stan den gångna helgen. Ett par intervjuades när kvinnan i paret fastnat vid en rosa limousine. Den var nog inget för bröllopet, tyckte hon, men gärna för möhippan. "Jag får väl tipsa hennes maid of honour då", sa hennes blivande man.

Så till och med möhippan är något som brudparet styr upp själva - via en person vars funktion tydligen inte ens har ett svenskt ord. :grin:
:yuck:
 
Jag läste en artikel om en bröllopsmässa här i stan den gångna helgen. Ett par intervjuades när kvinnan i paret fastnat vid en rosa limousine. Den var nog inget för bröllopet, tyckte hon, men gärna för möhippan. "Jag får väl tipsa hennes maid of honour då", sa hennes blivande man.

Så till och med möhippan är något som brudparet styr upp själva - via en person vars funktion tydligen inte ens har ett svenskt ord. :grin:
:eek:

Jag ska själv försöka ordna en möhippa i år, hade blivande maken hört av sig med liknande önskemål hade han fått fixa själv. Och nej, det blir inga skämsaktiviteter.
 
:eek:

Jag ska själv försöka ordna en möhippa i år, hade blivande maken hört av sig med liknande önskemål hade han fått fixa själv. Och nej, det blir inga skämsaktiviteter.
Ja, det känns väl helt klart som att överraskningsmomentet är helt utspelat om bruden och brudgummen ska styra upp även möhippan.
 
Varför förnedrande?

När jag gifter mig så skall jag gå in med pappa. Tycker att det är oerhört pampigt, ödmjukt och elegant.

Dessutom gjorde våra tre kungliga par på detta vis och vad kan vara "Svenskare" än deras anrika traditioner? :)
Anrika traditioner? Ingen annan svensk kunglighet har gjort så ever och sen kan jag väl muttra lite om Bernadotternas anor men jag avstår. :angel:
 
Anrika traditioner? Ingen annan svensk kunglighet har gjort så ever och sen kan jag väl muttra lite om Bernadotternas anor men jag avstår. :angel:

Ja nu syftade jag på traditioner överlag här i Sverige som de med råge representerar.

Men som en sann Royalist har jag inte mycket till övers för de som muttrar över det heller :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp