Jag vill ha ett fint hjälmöverdrag i terrängen!

F

fälttävlansnörd

Så, come on folks... Lite tips! Vill ha ett som inte är stort som ett hus utan sitter tight på hjälmen. Och helst i tvåfärg. Det är väl det viktigaste, sen är det fritt fram för olika förslag! :)

Sv: Jag vill ha ett fint hjälmöverdrag i terrängen!

jag har ett tajt blå/grönt som jag älskar, är ngt engelskt märke, kostade ca 200

sen har jag även ett från Shires, köpt på Eko. De finns i massor av färgkombintioner och kostar nånstans 50-100:- tror jag

Tja säsongen kommer ju inte igång än på ett par månader så varför inte sy ett så jan du få det precis som du vill. När jag var ung och ambitiös (15 år sen) sydde jag på frihand en komplett utrustning men kände mig som en discodrottning för jag hade aldeles för blankt och bjärt tyg så jag hade den en tävling, sen gick den till klädinsamling. Men du väckte ideen till ett nytt så vi får väl se om tanta kommer i full mundering till våren....:rofl:
Testa att sy och lycka till!

Har ett blått överdrag, sitter mkt bra! köpt i tyskland..;)

Finns det något värre än ryttare som spökar ut sig när de ska ut på terrängen.....
Vissa ser ju för hemska ut! Massa olika färger på kläder, olika färger på tejpen på hästarnas ben, skydd i alla konstiga färger.

Jag gillar när det är diskret och stilligt!!

Det är ju din synpunkt. Finns ju dem som vill mixa och matcha (stavning??) med färger och det är väll upp till dem

Ja oj, vilken hjälp jag fick med mitt nya överdrag!
För att försvara mig så hade jag tänkt mörkblått/ljusblått
överdrag med en mörkblå långärmad t-shirt under blå
säkerhetsväst tillsammans med vita ridbyxor och svarta stövlar
till ena hästen som har svart utrustning och bruna stövlar till
hästen som har brun utrustning. Blåa schabrak med ljusblå pp
och ljusblå brodyr. Svarta benskydd & boots på båda hästarna
och om jag tejpar så blir det med svart tejp! Inte särskilt utspökat,
snarare väldigt matchat... Om jag nu kan hitta mitt överdrag dvs!
:p

Haha, det kanske vore något... Men orkar man? Iofs, det kanske inte är så svårt. Jag ska försöka ;)

Vad menar du med "spöka ut"?? Dy tycker inte om fälttävlansdressar?? Säkerhetsvästar i annan färg än svart/grå?? Jag tycker om färger å fälttävlansdressar. Kul när man ser folket!! :D

jag har ett knallrosa-knallblått asfult överdrag från shire(köpt på eko) kossta 69:-
ja vill ha ett sånt där glansigt.

fälttävlansnörd skrev:
Ja oj, vilken hjälp jag fick med mitt nya överdrag!
För att försvara mig så hade jag tänkt mörkblått/ljusblått
överdrag med en mörkblå långärmad t-shirt under blå
säkerhetsväst tillsammans med vita ridbyxor och svarta stövlar
till ena hästen som har svart utrustning och bruna stövlar till
hästen som har brun utrustning. Blåa schabrak med ljusblå pp
och ljusblå brodyr. Svarta benskydd & boots på båda hästarna
och om jag tejpar så blir det med svart tejp! Inte särskilt utspökat,
snarare väldigt matchat... Om jag nu kan hitta mitt överdrag dvs!
:p

:bow:
Det låter jättesnyggt!! Jag kan dessvärre inte hjälpa dig mer än att säga att jag såg ett sånt överdrag på Falsterbo, men var minns jag inte.
Kan också kompletera att jag letar samma fast svart/ljusblått...

Diskret och stilig tycker jag man skall vara i dressyren och gärna i hoppningen också(kavaj), men i terrängen är det skitkul när folk kommer i lite olika mundering. Det är bara kul med lite färger och fräcka matchningar.:)

Det är inte jag som har klagat på folk som "spökar ut" sej. Jag tycker att man får göra som man vill, och vill man säga något om en annan persons tävlingsutstyrsel så ska det vara något positivt annars kan man lika gärna vara tyst.

Om du vill ha ett svar på vad som menas med "spöka ut" sej, så får du vända dig till Hoppsan.

Haha :rofl: det låter iofs rätt ballt!
Var ligger Eko? Både du & PrinceFair har
köpt överdrag där så man kanske borde sticka dit... ;)

Tack :)

Attans då :p

Eko finns lite överallt, jag brukar åka till Länna utanför Sthlm

Tack :bow:

fälttävlansnörd skrev:
Det är inte jag som har klagat på folk som "spökar ut" sej. Jag tycker att man får göra som man vill, och vill man säga något om en annan persons tävlingsutstyrsel så ska det vara något positivt annars kan man lika gärna vara tyst.

Om du vill ha ett svar på vad som menas med "spöka ut" sej, så får du vända dig till Hoppsan.

Jag menade inte dej heller ;)
Jag glömde bara trycka på "citat-svar" :crazy:
Förlåt :o

Kverulanten skrev:
Diskret och stilig tycker jag man skall vara i dressyren och gärna i hoppningen också(kavaj), men i terrängen är det skitkul när folk kommer i lite olika mundering. Det är bara kul med lite färger och fräcka matchningar.:)

Håller verkligen med dej! I dressyren och hoppningen ska det vara kavaj!! :D
Men i terrängen e de kul me färger, helst matchning.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 267
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 700
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 553
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 364
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka