Jag vill börja tömkörning!!

S

Siene-Biene

Hej! Jag har en häst som jag vill börja tömköra:) Vilken utrustning behöver man? Hur ska man börja? Kanske känner ni nån bra bok? Mvh

Sv: Jag vill börja tömkörning!!

Det bästa är nog om du har någon du känner som är duktig innan du sätter igång, böcker är bra, men du behöver någon som visar i praktiken innan du ger dej på det. Helst att du går en kurs. Det är ganska svårt att tömköra på rätt sätt.

Sv: Jag vill börja tömkörning!!

Håller med ovanstående. Att hitta en tränare är bäst :)
Men när det gäller utrustning är jag på samma plan som du, för att komma till en tränare med bara grimma känns lite sisådär :p

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 672
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 035
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama