S
sinna
det ligger till så här,
jag har en dvärg pinscher 4 år, vi började märka att han inte mådde bra
han spydde, var mycket nedstämd och dämpad i sin personlighet,
sedan efter nån dag så ville han inte lägga sig ner.
han stod upp i soffan med krökt rygg och svansen nerdragen över rumpan.
jag misstänkte då att det kanske handlade om en analsäcksinflammation eller diskbrock, åkte till en vetrinär i närliggande kommun, trots avrådan från min mor som inte gillar denna vet, men vi fick en snabb tid och jag tänkte att jag ville hjälpa min hund så snabbt som möjligt.
väl där så konstaterade han analsäcksinflammation på direkten,
han tömde de och skrev ut rimadyl 20 mg om dagen.
han gjorde ingen annan undersökning.
hunden blev märkbart piggare, men det höll inte i säg länge.
steg för steg blev han igen sämre och fick sedan blödningar från munnen med koagulerade blodklumpar, kräkningar och allmnt dålig.
vi åkte sedan till en annan vetrinär där det första de gjorde var urin och blodprov, vi blev remitterade akut till ett större djursjukhus pga att de konstaterade blodbrist och ett mycket dåligt njurvärde.
på djursjukhuset ligger han nu på IVA med blodtransfusion och är i ett mycket dåligt tillstånd, de vet inte vad detta beror på.
det jag vill göra är att anmäla den första vetrinärenbsom endast gjorde tömning på analsäckarna, vi hade kanske kunnat behandla honom snabbare om första vetrimären gjort en grundlig undersökning med blodprov mm.
är detta något vi kan anmäla?
är det ens någon ide?
jag vill skydda andra från att gå till denna enskilda vetrinär som i
min mening lurat oss!
jag har en dvärg pinscher 4 år, vi började märka att han inte mådde bra
han spydde, var mycket nedstämd och dämpad i sin personlighet,
sedan efter nån dag så ville han inte lägga sig ner.
han stod upp i soffan med krökt rygg och svansen nerdragen över rumpan.
jag misstänkte då att det kanske handlade om en analsäcksinflammation eller diskbrock, åkte till en vetrinär i närliggande kommun, trots avrådan från min mor som inte gillar denna vet, men vi fick en snabb tid och jag tänkte att jag ville hjälpa min hund så snabbt som möjligt.
väl där så konstaterade han analsäcksinflammation på direkten,
han tömde de och skrev ut rimadyl 20 mg om dagen.
han gjorde ingen annan undersökning.
hunden blev märkbart piggare, men det höll inte i säg länge.
steg för steg blev han igen sämre och fick sedan blödningar från munnen med koagulerade blodklumpar, kräkningar och allmnt dålig.
vi åkte sedan till en annan vetrinär där det första de gjorde var urin och blodprov, vi blev remitterade akut till ett större djursjukhus pga att de konstaterade blodbrist och ett mycket dåligt njurvärde.
på djursjukhuset ligger han nu på IVA med blodtransfusion och är i ett mycket dåligt tillstånd, de vet inte vad detta beror på.
det jag vill göra är att anmäla den första vetrinärenbsom endast gjorde tömning på analsäckarna, vi hade kanske kunnat behandla honom snabbare om första vetrimären gjort en grundlig undersökning med blodprov mm.
är detta något vi kan anmäla?
är det ens någon ide?
jag vill skydda andra från att gå till denna enskilda vetrinär som i
min mening lurat oss!