makarontanten
Trådstartare
Jag bor i hyreslägenhet, och hela vårt hus med 18 lägenheter har problem med varmvattnet nu sedan ca 14 dagar tillbaka. Hyresvärden har naturligtvis fått en felanmälan och vaktmästaren har vart här och tittat på problemet ( jag pratade personligen med honom dagen innan julafton). Följande konversation uppstod:
Han: Har du också problem med varmvattnet?
Jag: Ja, det har funkat lite si och så, ena dagen har det vart ljummet ( 35 grader), någon dag helt ok, andra dagar bara kallvatten.
Han: Har det pågått länge?
Jag: Ja, i ca någon vecka nu.
Han: Jo, jag har försökt få tag i ***** (något namn på en reperatör förmodar jag), men får inte tag i honom. Det står på mätaren att vattnet är 65 grader, så jag hittar inget fel. Dock låter inte "något" helt ok ( jag själv minns inte namnet på apparaten han nämnde).
Jag: Nä, jag vet inte, men något fel är det ju.
Jag trodde naturligtvis att de skulle lösa problemet denna dag, men fakta kvarstår. Julafton och juldagen kom, ljummet vatten i kranarna, kallt att duscha, disken blir inte ren efter all flottig julmat.
Annandagen träffar jag en granne, vi går gemensamt ner i i rummet i källaren där alla apparater, rör mm finns, angående just vattnet. Han konstaterar att mätaren för varmvattnet står på 65 grader, men det finns även en annan mätare som visar utgående vatten och den visar då 35 grader.
Ja, det har ju vart röda dagar sen dess och nu är det helg. Varken vaktmästare eller hyresvärd jobbar. Felanmälan görs på mail, som ingen då är där och läser just nu. Jag är trött på att duscha kallt nu, och vet även om att bakterier i vattnet kan ge legionärssjukan mm om det inte håller temperaturen ordentligt.
Vad sjutton ska man göra med en hyresvärd ( eller vaktmästare) som inte bryr sig om att åtgärda felet? Jag har ingen aning om ifall det är hyresvärden som inte bryr sig, om vaktmästaren skiter i det hela ( han går i pension om en månad och är trött på jobbet) eller om de helt enkelt tror att det funkar som det ska, eftersom de inte hittar något fel.
Han: Har du också problem med varmvattnet?
Jag: Ja, det har funkat lite si och så, ena dagen har det vart ljummet ( 35 grader), någon dag helt ok, andra dagar bara kallvatten.
Han: Har det pågått länge?
Jag: Ja, i ca någon vecka nu.
Han: Jo, jag har försökt få tag i ***** (något namn på en reperatör förmodar jag), men får inte tag i honom. Det står på mätaren att vattnet är 65 grader, så jag hittar inget fel. Dock låter inte "något" helt ok ( jag själv minns inte namnet på apparaten han nämnde).
Jag: Nä, jag vet inte, men något fel är det ju.
Jag trodde naturligtvis att de skulle lösa problemet denna dag, men fakta kvarstår. Julafton och juldagen kom, ljummet vatten i kranarna, kallt att duscha, disken blir inte ren efter all flottig julmat.
Annandagen träffar jag en granne, vi går gemensamt ner i i rummet i källaren där alla apparater, rör mm finns, angående just vattnet. Han konstaterar att mätaren för varmvattnet står på 65 grader, men det finns även en annan mätare som visar utgående vatten och den visar då 35 grader.
Ja, det har ju vart röda dagar sen dess och nu är det helg. Varken vaktmästare eller hyresvärd jobbar. Felanmälan görs på mail, som ingen då är där och läser just nu. Jag är trött på att duscha kallt nu, och vet även om att bakterier i vattnet kan ge legionärssjukan mm om det inte håller temperaturen ordentligt.
Vad sjutton ska man göra med en hyresvärd ( eller vaktmästare) som inte bryr sig om att åtgärda felet? Jag har ingen aning om ifall det är hyresvärden som inte bryr sig, om vaktmästaren skiter i det hela ( han går i pension om en månad och är trött på jobbet) eller om de helt enkelt tror att det funkar som det ska, eftersom de inte hittar något fel.
Senast ändrad: