Jag undrar.....?

N

NickeLilltroll

Om det står i proppen: LD två faser A/A, betyder det att det är en LD med omhoppning? Tacksam för svar:)

Sv: Jag undrar.....?

Två faser är ju på sitt sätt en omhoppning. I det här fallet är det dock inget på tid utan enbart felen räknas, i båda faserna.
Alltså torde alla 0+0: or vara vinnare.

Sv: Jag undrar.....?

Hoppning i två faser ersätter bed A:1c och A:1d.

Första fasen består av en bana med 7-10 hinder beroende på klassens svårighetsgrad.Andra fasen, som inte är en omhoppning och inte är en andra omgång,består av 4-6 hinder.

I fas två kan banan bestå av hinder som inte ingått i första fasen eller något eller några som ingått i första fasen och något eller några helt nya hinder.

Bedömning A innebär att ryttare med lika antal felpoäng förklaras likaplacerade.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix