Jag undrar om någon har ridbyxorna..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ziri
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 252
Z

Ziri

..Domino Helskodd från Börjes.

- Är de bra?
- Hur är hållbarheten?
- Hur stretchiga är de?
- Hur mycket tänjer det sig?

Samt:
-Hur gör ni för att motverka att ridbyxskoningen noppar sig? Jag tvättar alla mina ridbrax jätteförsiktigt, med lädertvätt (Kavalclean), men ändå har de noppat sig.

Sv: Jag undrar om någon har ridbyxorna..

Jag har ett par såna (fick dom i present förra året) Dock i lite för stor stl (40) men fast de är lite stora så är dom väldigt sköna :)
Ska införskaffa ett par till så fort ekonomin tillåter! :smirk:

Dessa ridbyxor tvättar jag bara med vanligt tvättmedel och lite mjukmedel, skoningen verkar klara det och för övrigt har de bara blivit lite noppriga i nederkanten. Men B**** kan ju vara lite olika i sin kvalite :D

De är jättemjuka och enormt sköna!! :love: Rätt rejält stretchiga utan att töja sig för mycket. Ganska stora i storlekarna, så man kan nog köpa en storlek mindre än man brukar ha utan att de blir för små. Hållbarheten kan jag inte direkt uttala mig om, men jag har haft mitt ena par i snart ett år och de visar ännu inga tecken på att bli slitna, och det är ju ett gott tecken. Skoningen är lite noppig vid låren, men där slits alla mina byxor väldigt hårt eftersom mina stora feta lår skaver mot varandra när jag går. :crazy:

Jag tvättar mina precis som vilka andra byxor som helst. Skoningen är ju i syntetmaterial och behöver inget specialtvättmedel. Blir inte heller stelt efter tvätt.

Har ca 9 par ridbyxor, av dom är Dominobyxorna från Börjes favoriterna. Dom är skön och jag har inte märkt att de skulle vara dålig kvalité. Dessutom är dom billigare än många andra.

Att saker och ting blir noppigt har, vad jag förstått det, inget med skötseln att göra utan hur bra kvalitet det är i materialet. Hög kvalitet = få noppor, mindre bra kvalitet = fler noppor.

Ynthe skrev:
Att saker och ting blir noppigt har, vad jag förstått det, inget med skötseln att göra utan hur bra kvalitet det är i materialet. Hög kvalitet = få noppor, mindre bra kvalitet = fler noppor.

Så sant! :bow:

Jag har två par Hööks exklusiv ridbyxor (Cirka 700kr/st) och 1 par Piqeur för 1800kr och båda hööksbrallorna är noppriga (mycket) och dom köpte jag strax innan Piqeurbrallorna. Piqeur är inte ens noppriga och är precis som nya efter all användning :love:

Sedan har jag flera Cavallo, Victor Hugo, Mountaion horse för tusenlappen/st. Och dom håller ännu bättre än mina börjes brallor, och hööks också för den delen.

jag har oxå ett par såna.....de är som sagt stora i storleken...jag har i vanliga fall 38 i storlek men har 36 i dessa...dom är jättebra och billiga jag tvättar dom i 50grader och torktumlar dom och de håller jättebra för det...är inte noppriga heller

Jag köpte ett par helskodda byxor från Börjes i Gbg, vet inte om det är Domino för det står Moorkens i dem? :crazy: Men de jag har är i alla fall jättesköna! Har använt de ganska mycket men än syns inga slitskador på dem. Skoningen är jättemjuk och byxorna likaså. :love:

Jag störde mig också på felstavningen :p

Jag har två par! Ett par ljuslila och ett par bruna. Jag tycker de lila va lite obekväma i början för jag var ovan vid helskott. men ny är de helt underbara båda två!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 196
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 804
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Gjorde en koll för nöjes skull (why oh why) och en (troligen samtliga) av 6 hundar har giardia. Ingen har symtom what so ever. Inga... 2
Svar
20
· Visningar
2 836
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈