Jag tror att hon har svalt ett häftstift!!!

H

Horsemanda

:cry:På min hästs boxdörr så har jag satt upp en namnskylt, provisoriskt, med häftstift. Det var inga vanliga platta häftstift utan sånna som sticker ut.
I morse när jag kom ut så var ett häftstift borta uppe i ena hörnet:eek: Det måste ha varit hon som har dragit ut den, för den satt där igår:cry: (har inga galler på boxen) Jag har inte hittat det på golvet och inte när jag tittade in i boxen (har dock inte letat så noga än)
Jag misstänker att hon har svalt det, men det kan ju också ligga i boxen...
Vad gör man nu då?:confused::cry:

Sv: Jag tror att hon har svalt ett häftstift!!!

Man lär sig av sitt misstag och slutar använda häftstift.

I övrigt, ingen aning.

Jag vet.. men jag hade inte haft en tanke på att hon skulle dra ut den och äta upp den, om hon nu har gjort det...:cry:

Hästar brukar dessutom inte äta upp vad som helst, inte ens min glupskaste hade nog fått för sig tanken på att börja tugga på ett häftstift. Hon kanske bara vart när den och den lossat, men jag antar att du kollat runtomkring i gången/boxen?

Vet inte hur många ggr jag har tagit upp häftstift från våra inhyrdas boxdörrar, som lossat och ramlat ner på golvet.

Jag tror inte att du behöver vara orolig. För många år sedan var det en häst på Umåker som ngn försökte skada genom att lägga häftstift i krubban tillsammans med havren, det enda som låg kvar i krubban var häftstiften, havren hade hästen pillat åt sig!

men om hon nu har svalt den, vad gör man då:cry:
Jag ska gå ut i stallet nu och kolla om jag hitter den i boxen, för när jag letade i gången imorse så låg den inte där...

jag tror inte det finns så mkt att göra om hon nu har svalt det... men om människor har svalt en nål lr nåt ska man ju äta sparris, för det har växttrådar som lindar in... fast det är väl tveksamt om det funkar på en häst. men om du inte gjort det redan så ta bort övriga häftstift med! i "mitt" stall är häftstift totalförbjudet, förutom att hästarna kan råka få i sej dem kan de lossna och någon stackare få dem i hoven. hoppas det löser sej för er, håller tummarna för att hon inte svalt det! :bump:

Avvaktar, så länge hon inte mår dåligt finns det inget en veterinär kan göra.

Om nu hästen har svalt det så tror jag ju inte att det är någon större fara, det är såpass litet ändå att jag inte tror att det gör någon större skada. Sen så är det ju inget som smakar gott på något sätt så om hästen nu slitit loss det har den säkerligen spottat ut det någon annanstans...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 918
Senast: mackan
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 030
Senast: Lobelia
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
6 033
Senast: Boj
·
Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 407
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka