Jag tänkte att...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Bodbäckspålle
  • Startdatum Startdatum
Sv: Jag tänkte att...

Jag tror jag hoppar över den biten...man vill ju inte verka galen:angel: ;)

Jag får väl fösöka att beställa ett XL då och prova.
Det "vanliga" tränset (som har vanlig nosgrimma) som jag använder nu är i storlek full men jag har varit tvungen att göra flera hål INNÅT alltså förminska det för att sidstyckena blir för lång annars. Det är så när man har en tjockskallig häst:D
Hon har kort (cob-längd) huvud men grovt på bredden (kallblod:angel: )
Oftast så är stroppen till sidostycket och käkremmen ur samma läderbit, där de delar på sig har jag fått sprätta upp mera så att käkremmen börjar högre upp för att jag skulle kunna göra tillräckligt kort.

Köp två likadana träns i olika storlek som du plockar ihop de rätta delarna ifrån:angel: :D

Jag har sett flera hästar med sådana öron. gemensamt för dem är att det har varit BRA hästar...:)

MÅSTE bara få visa :love:
Fick nya bilder av Nafa...
JAGS

JMRQDOONMODQH0.jpg

JMRQDOQNMPGPL8.jpg

Jag är så stolt över mitt hemmabygge :bump:

Hoppas han blir å se ut som sin Vackra Far :love:
(Jag kommer inte ihåg hur man gjorde när man bara har en "namnlänk)
Sen lovar jag att sluta skryta om mina hästar:o :o

JOFSCONMKRCOO.jpg

jag tror nog han blir ännu finare...fast alla föl är ju så gudomligt gulliga.
Förhoppningsvis har jag en själv nästa år...med världens vackraste mamma...:)

Efter vad för hingst??
Jag såg du hade en smashermärr(?) som skulle betäckas....hans avkommor är gudomliga i psyket,samarbetsvilliga o talangfulla, tyvärr många med dåliga framknän.

martha skrev:
Efter vad för hingst??
Jag såg du hade en smashermärr(?) som skulle betäckas....hans avkommor är gudomliga i psyket,samarbetsvilliga o talangfulla, tyvärr många med dåliga framknän.
Jo, jag vet...:crazy: Jag har till och med två efter Smasher. Fast stoet har mest haft bekymmer med en kota. Valacken med ett gaffelbandsfäste. Men underbara hästar som bara vill trava. Valacken är riktigt "felkonstruerad" (värre än han du fick ner) med en kraftig scolios i ryggen, enorm manke och går aldrig få muskler på...men han har gjort det otroligt bra trots det. Stoet är lika snygg som han inte är det...men tyvärr lite skev och därav (delvis åtminstone) problemen. Kapablare häst har jag aldrig haft...men vad hjälper det när inte benen håller...
Hon gick ju sönder igen precis innan hon skulle kvala om och så långt in på säsongen med ett sto i tävlingskondition fanns det inte så mycket att välja på. Valet föll på Rotation, bra sperma och lite outcross. Med mer tid på mig hade nog valet blivit annorlunda ändå. Jag gillar ju franskt...
Men nu hoppas jag att det åtminstone trillar ut någonting på fyra friska ben nästa sommar...:)

martha skrev:
Sen lovar jag att sluta skryta om mina hästar:o :

Jaha o hur ska det gå till då.....;) med sån raring i hagen.
o vad irriterad jag blir att ingen här hemma har tid att hjälpa mig sätta in bilder på mina.(kan det bero på att vi har stått i avloppsgropen hela helgen:crazy: )

Mehl skrev:
Din är också rar,den har så lustig form på sina örspetsar tycker jag,dom är liksom böjda inåt

Här har du öronen i närbild..:D

lillnutteoron.jpg

Funderade om det är nåt franskt över dom.

En Echo-unge vi fick för många år sedan hade ett öra som såg ut så där..

AM

Som jag sa...Echo är E; Qlorest du Vivier vilken är morfar till Lille Jags :love:
Undrar om det är Qlorest som för öronen vidare då.....har Echo såna öron också tro...??

Då Martha har dominerat den här tråden ett tag nu :angel: :o så tänkte jag få lägga in ett par bilder på min lilla älskling, Mill Oki (givetvis...) 2 år sto e Spotlite Lobell - Gaby Win :love:
Men hon har varit mer än lovligt strulig så vi har inte hunnit prema än. Vi har ju ändå 1,5 månad på oss fortfarande.

En skönhet i början på juni...
4336609.jpg

Visst är hon söt :love:
4336610.jpg

Kring årsskiftet
4336608.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp, massa hjälp! Letar sadel till min ponny men vet inte riktigt var jag ska börja, har ni tips på vad som kan passa...
Svar
10
· Visningar
1 248
Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: Lillstrumpa
·
Gnägg Hej! Tänkte be buke om era spontana tankar om denna ponnyn. Jag är i hästköparfunderingar och kommer köpa en ponny. Ponnyn på...
Svar
10
· Visningar
1 584
Hundträning Hej! Jag har en underbar kastrerad hanhund som är en korsning mellan labrador/rhodesian ridgeback. Han är nu 2 år. Jag och min sambo...
Svar
4
· Visningar
851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar