Jag tänkte att...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Bodbäckspålle
  • Startdatum Startdatum
B

Bodbäckspålle

Nu när de flesta trådarna har försvunnit så kunde jag kanske muntra upp er med bilder på våra två små (inte så jättesmå längre) skönheter som nu är inkörda och allt. På söndag ska de på unghästutställning i boden så då kommer ni få se ännu fler bilder.

Vi börjar med ljusgnista som för tillfället var i en växtperiod.

ljus1.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y35/jordgubben30/ljus4.jpg

ljus2.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y35/jordgubben30/ljus6.jpg

Sen tar vi åskgnista som tyvärr alltid har ett öga som rinner, det har hon ärvt från sin mor. Det ser så trist ut.

aska2.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y35/jordgubben30/aska1.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y35/jordgubben30/aska5.jpg

aska3.jpg

aska4.jpg

Nå, vad tycker ni?...är de inte bara för söta:love:, och de sköter sig helt exemplariskt!

Och sen avslutar vi med deras far:

palle1-1.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y35/jordgubben30/palle3-1.jpg Ignorera klumpen på ryggen!

Sv: Jag tänkte att...

Som jag skrev förut,fina djur. Den svarta allra helst, o jag har ff inte fixat bilder att skicka till dig:crazy: . Det var tänkt att vi också skulle på utställning med våran,men vi hinner inte pga vårat avlopp har större prioritet,hela våran trädgård är uppgräven,men det finns en bra grej med det: Jag slipper klippa gräset!!!:idea:

Det är ju en stooor fördel! Fy för att klippa gräs, det är bland det tråkigaste som finns!:eek:

Jadu, tjejerna överraskar oss hela tiden. Inkörningen gick med glans, utan minsta lilla problem! Däremot är ju den svarta en riktig pissmärr nuförtiden...man får akta sig, för humör har hon damen...så det räcker och blir över. Hon lägger alltid tungan över bettet om tillfälle ges...så därför har tungbandet åkt på och varje gång blir hon totalt svart i ögonen. Så numera kallas hon svartöga:crazy: :D

Den bruna är den största överraskningen...lat då hon är själv, men inte med andra, hon är som en gammal häst att köra...inte rädd för någonting längre! Hon är underbar på alla sätt, men hon testar ibland för att se om hon slipper undan vissa saker. En mycket smart och snäll dam. Jag börjar gilla henne mer och mer!:love:

Hoppas, hoppas det går bra på utställningen. Den svarta ser dock ut som en hoppbacke då rumpan är mycket högre än framdelen just nu...:eek:

Visst är det kul med indränkta svansar som dom sen viftar med i ansiktet på en.....:cool:
Hur höga är dina? Våran är 1.47 i fram o 50 i bak.

fast...jag tänkte som en pissmärr i humöret...:D , så jag slipper de indränkta svansarna:bow:

Jag vet faktiskt inte exakt hur höga de är nu, kanske ska ta och mäta dem igen här under helgen. Men nog tror jag då de är kring 1.45 minst tror jag...Jag hoppas att båda blir en bit över 1.50. Jag gillar inte små hästar;) :D

Hur går det med din nu då?

Mmm...Jag måste ju då få visa mina....hemgjorda :love:

Mor o Far

383345.jpg

Resultatet:

ettanbete06.jpg

Jags ska han heta den lille krigaren :banana:

Det är inte 1-åringen som är en pissmärr,utan blodingsmärrn.Där får man hålla sig undan ifrån både svans o bakben när hon är i sitt esse.

Madonna är väldigt nyfiken o sällskaplig,står o skriker efter en när man är ute på gården,håller på o tömkör funkar jättebra,vi bor ju granne med tåget o det bryr hon sig inte om längre,rakbanan går 5 m ifrån rälsen så miljöträning får dom.

men vad fin! hemgjorda saker är roligast! Våra två är också hemgjorda...det är våra första, det är lite extra roligt att följa dem om man har varit med i hela processen;) :D

Din är också rar,den har så lustig form på sina örspetsar tycker jag,dom är liksom böjda inåt

:D Ja jag har "allt" från rena "porrbilderna" till bilder på ultraljuden ... Närmare att vara med från början kan man knappast komma :D

Hej "bodbäclkspålle"
Vad är det för träns som du använder på pappan?
Jag hittar inget som är tillräckligt stort liksom. Remmen från ringen på sidan som sedan korsar nosryggen och ner under hakan är för kort!!!!! Det fattas flera cm innan jag kan spänna åt.
Jag har ändå spännt ut allt på yttersta hålen överallt (jag har bara hittat stl full)
Tacksam för svar.

Samma har jag skrattat åt, men enl vissa så tyder det på en stabil trygg individ är öroen ser ut så......hoppas :angel:

Här syns det ännu bättre, 1 dag gammal.

ettanihop06.jpg

hur många hästar har ni sammanlagt? Några starthästar?

Miljöträning är ju alltid bra, men jag upplever att de flesta travare är ganska enkla att miljöträna...de är inte lika hispiga som ridhästar.

Bra fråga...jag köpte det i samma veva som jag köpte sadel, alltså nästan två år sedan. Det är ingen märkning inne i den och det är ett billigt träns (tror det kostade kring 400). Hon som var ut och provade sadeln på honom hade även med sig en massa träns. Sadeln och tränset är köpt från lantmanna i kalix. Du kan inte fråga dem i butik om de kan beställa in ett X-full träns...jag tror det var det försäljaren gjorde åt mig.

Senast ändrad av en moderator:

jag har också porrbilder :o , dock inga ultraljudsbilder...det fick vi aldrig!:mad:

Alldeles för många har vi,just nu har vi bara 4 st hemma,7 st i ägo.3-årsvalacken är ute på foder 1 år framåt som ridhäst,springer inge fort,får se om detta gör susen.Fölmärrn o föl är borta hos den som ska låna henne för bet. nästa år,fölet kommer hem runt årsskiftet.

Starthästar är det ont om, Timon är den som har startat iår, den röde har problem med en senskida,får se om det går att tävla med han någe mer:cry: det gör så ont i hjärtat om det inte funkar.

Blodingsmärrn är 3 år o inte kvalad än,skall bli efter detta med avloppet, halsopererad i maj men låter likadant ändå,trött man blir,en del gör så enl. vet som opererade.

OJ, det var många det. Det är alltid trist då det strular, man lägger ju ned så otroligt mycket tid och pengar på det och dessutom så blir det ju oftast känslor inblandade i det också. Den enda häst som jag inte varit lessen över att sälja var den enda blodingen vi haft någonsin. han och jag passade helt enkelt inte ihop, vi gillade inte varandra...och han var sååå trist!

hoppas det ordnar sig med den skadade blodingen.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp, massa hjälp! Letar sadel till min ponny men vet inte riktigt var jag ska börja, har ni tips på vad som kan passa...
Svar
10
· Visningar
1 248
Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: Lillstrumpa
·
Gnägg Hej! Tänkte be buke om era spontana tankar om denna ponnyn. Jag är i hästköparfunderingar och kommer köpa en ponny. Ponnyn på...
Svar
10
· Visningar
1 584
Hundträning Hej! Jag har en underbar kastrerad hanhund som är en korsning mellan labrador/rhodesian ridgeback. Han är nu 2 år. Jag och min sambo...
Svar
4
· Visningar
851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar