Sv: Jag skäms..
Hemligisten skrev:
*suckar*
Skönt att höra att fler gör misstag mot sina pållar..
Men våra har tyvärr inte fri tillgång så dom stod bara och väntade och väntade...
OCh det är ju faktiskt inte bara mina hästar utan fleras som blev lidande..
Känns så jobbigt så nu när jag möter deras ägare osv.. Självklart blev dom jätte besvikna och arga och ledsna, jag förstår dom..
Och det gör inte saken bättre än att jag verkligen hatar att göra fel och så är jag så in i norden konflikträdd..
Jag är så ledsen...
Jag vågar inte nästan åka till stallet för att jag inte vet hur dom skall reagera denna dag.. jättejobbigt...
Strunta i hästägarna!! Det där är bara trams om de är arga/sura på det där. Okej om det var andra gången du försov dig, men misstag kan alla göra.
Jag har stått i inackorderingsstall och det missades ibland, men sålänge det inte var hela tiden och inte samma person så. Visst NÅN muttrade väl, men de flesta förstår ju, det är mänskligt att göra misstag.
Den enda gången ett misstag ledde till att någon blev ARG var när mitt stallskåpslås gick sönder, så jag kunde inte stänga skåpet. Jag tyckte jag kunde köpa grejer och fixa det dagen efter, och lät skåpet stå öppet och sa inte till stallägaren.
I skåpet (som var i låst sadelkammare som var i låst byggnad) fanns råttgift (fanns i alla skåp). En annan inack tar med sin hund in i sadelkammaren (det var HUNDFÖRBUD där) och han hinner ju sätta i sig en hel del råttgift innan. Hon var skitförbannad på mig och krävde jag skulle betala hela veterinärräkningen. Jag ansåg att tog hon hunden dit det var hundförbud tänkte jag inte ta hela ansvaret, utan erbjöd mig betala halva veterinärräkningen. Det var rätt mycket tjags någon vecka och mycket surt innan stallägaren gick in och sa att JAG skulle sagt till att skåpet var trasigt, och HON skulle inte haft in hunden och att vi borde betala hälften var, och då gick hon med på det.
Men aldrig någon som blev arg på någon annan om det glömde bytas täcke (så hästen stod och svettades floder) eller kom försent en morgon eller ett insläpp. För alla vet att det kan komma kriser emellan, bilen kan paja och man kan helt enkelt glömma/försova sig.
Så skit i dina stallkamrater omd e är sura, då är de inte mycket att ha!