Jag ska tävla!

P

Pepita

hej, hej alla bukefalos tokiga! Jag ska tävla nu i september. det är bara en klubbtävling men ändå! det är andra gången som jag tävlar på "riktigt". Jag ska rida samma häst. Men förra gången ramlade jag av. Hästen ( ponny ) är jätte snäll och hoppar väldigt bra, är lagom pigg o.s.v men lite busig. Förra gången var det ganska mkt bockningar som ställde till det. detta var precis innan jag skulle hoppa. ( höjden rör sej om cirka 60-70 cm ). Jag hoppade rundan och fick rosett men ändå var jag väldigt skakis efteråt. Har någon ett tips om hur jag ska lugna ner mej lite för jag brukar inte va nervös men nu är jag jätte rädd för att samma sak ska hända. Vad ska jag göra?

Sv: Jag ska tävla!

Ett litet tips är att du skall tänka på en lyckad träning nära tävlingen istället för på den förra tävlingen :idea:
Lycka till med tävlingen, du ska se att det nog går bra!

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
903
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: zarmino
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka