Jag ska få testköra!!

CA

Trådstartare
För Vourio (Jari)

Så glad!! :rofl:
Förre ägaren till min valack har fixat det, dom fick se när jag höll på med mina egna hästar (stoet brukar travköras lite lätt) och Vourio tyckte att jag skulle testköra för honom på hans hästar :)

Detta måste ju vara jättebra som utbildning, att få starta hos honom. Kör jag bra och han är nöjd, får jag börja jobba hos honom.
Jag skulle isf köra och rida hästarna, vilket kommer å blir väldigt lärorikt...

Har lärt mej otroligt mkt på stuteriet ja joibbar på nu, men detta är ju vad jag verkligen vill hålla på med...

Var bara tvungen att skriva av mej, jag ska köra för honom nästa helg, nu på lördag ska ja ställa ut en av shettisarna*nervös* och undrar,

Har ni träffat Vourio/sett honom?
Hur tycker ni han verkar?
Vet ni vad han har för hästar?

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Sv: Jag ska få testköra!!

Är det Jari här från Buke?

Skulle ha träffat honom,men det blev inte så.......

För din skull är jag jätteglad!!

Du verkar oxå så entusiastisk så jag hoppas det blev kul!

Hör av dig och berätta!

Stally

Hej!
nej jag vet inte om det är han... kanske det är, han finns på STC och ATG iaf. Om man söker på Vourio.

Var uppe igår på Travcampet på Lilla Långared det var jättefint!
Jag ska ev. upp dit och köra på söndag, annars blir det nästa vecka..jättespänd :)

Ja jag vil verkligen hålla på med detta :rofl:

Lovar att berätta allt :)

Näpp det är inte jag... utan en annan trevlig Finne!!

hej=)
det är många finskar som håller på med hästar, finns det en speciell anledning?
ä det många finnar som tycker om just trav?
Finska är väldigt bra hästmänniksor iaf! åtminstone de jag träffat=)

Vet inte varför riktigt men, envisare folk finns nog inte. Och i travet finns det ju få genvägar... och träna tycker alla finnar om, både sig själv och sina hästar. + att åtminstone jag ställer höga krav på både mig själv och andra.... :devil:
För det funkar ju inte riktigt att träna halvdant och sen skylla på kuskarna när det inte går bra! :angel:

Inte för att jag haft några framgångar att prata om, men min häst har iaf sänkt rekord 2 sekunder och klarar numera att Volta. Så nått har jag gjort rätt iaf

Hej!
Nu har jag kört upp för honom, körde två hästar, en treåring som var jättefin och mjuk att köra och en femåring som var snabbkörd dagen innan jag körde henne och trodde att hon skulle få blåsa på när jag körde henne=)

Vourio tyckter iaf att det gick väldigt bra och om jag vill så får jag börja jobba hos dem=) jobbar hos han på helgerna nu, det är jättekul att köra travhästar=)

Det är bara själva selningen som är svår, jag ahr ju ingen travsele hemma, så alla remmar riktigt korsades i huvudet på mej efter första dagen.
JAg fick hjälp med treåringens sele, sedan skulle ja sela femåringen och det gick jättesnabbt och bra!

Någon som har några bra tips på just selningen (surrningarna)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 067
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar