Jag ser ut som en elefant!!

MittNyaJag

Trådstartare
Jag ställde mig i duschen för att mota bort lite ryggont.
När jag satt på toaletten (som jag använder som stol...) tyckte jag att mina ben såg lite kraftigare ut än vanligt, att det kanske är lite mer "strumprand" än det brukar vara. Jag har rätt mycket bindväv på benen så det är inget ovanligt även i normalfall.
Sen tittar jag ner på mina fötter! De ser ut som.. Ja... som... Ballonger!!
Jag kan knappt lyfta upp tårna för att fötterna är så svullna på ovansidan!
Nu när jag sitter vid bordet och lyfter benet och sedan låter hälen/foten falla i golvet så dallrar hela foten!!
Ju mer jag tittar ju mindre tror jag att jag ser av mina ben! Nu tror jag faktiskt att fotknölarna har försvunnit och benen är helt klart svullna! Jag har haft strumpor på mig hela dagen (brukar gå barfota hemma annars..) tänk om jag sett ut så här hela dagen!


*Lite lätt panik över min försvunna kroppsform även om jag vet att det är "normalt"*

För övrigt så har vi fixat skötbordet som jag fick panik över igår nu så det är ju alltid något!
 
Senast ändrad:
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Stödstrumpor! :D De är verkligen värda sina slantar när man samlar vatten. :)
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Skönt att skötbordet är fixat! Dricka mycket vatten ska man väl göra om man samlar på sig vatten? Och läs på lite om havandeskapsförgiftning så du vet varningstecken ifall du skulle behöva ringa bm.
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Men varför ska jag samla på mig vatten nu!?! Bebis ska ju ut nu! Inte ligga därinne och få mamma att se ut som en elefant!
Jag har inte haft en ansats till att samla på mig vatten innan och varit så lycklig över det, min mamma samlade hur mycket vatten somhelst när hon väntade mig...
Nu sitter jag och fnittrar och vet inte om jag ska skratta eller gråta. :rofl:
Mina fötter har försvunnit!

Dricka vatten. *anteckna*
Ser jag ut såhär imorgon så ska jag gå hem till mamma och stjäla ett par stödstrumpor oxå även om det bär mig emot!
Havandeskapsförgiftning.. *surfa vidare*
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Jag minns din tråd om skötbordet så nu måste jag delge min eftermiddag så du inte ska känna dig ensam med alla hormonöverslag :p

Jag kan inte ha mina skaljackor längre, får använda sambons så i den låg ju mina pengar.

Han tog dock den jackan till jobbet och missade att lägga ur mina pengar.

Sedan skulle jag gå till kiosken och handla lite cravings och insåg då att pengarna var med sambon på jobbet.

Ringer upp hysterisk och sambon svarar - Ja men kan du inte ta betalkortet då?

Jag snyftar och svarar - men dom tar ju 3kr avgift, slänger på luren och tokbölar *SUCK*

Jag menar, herregud 3 kronor är väl för sjutton inget att böla över ?

....

För att knyta ann till tråden så är mitt heta tips också stödstrumpor, super bra uppfinning :D
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Haha, skönt att höra, minst sagt!!

Brandgul; 38+4 idag.

Idag har den ena foten gått ner till nästan normal storlek, den högra är fortfarande svullen.
Var hem till mamma och stal stödstrumpor så nu känner jag mig som en tant, fast jag hittade ett par svarta som var hela i tån.
Borde jag ringa BM redan idag?
Hade det varit hästen som var svullen i ett ben hade jag väntat ett par dagar till innan jag eventuellt ringer veterinär men hästen är åandra sidan inte gravid...
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Jag var inte svullen i benen förrän efter förlossningen, då kom det på mig. Har nästan försvunnet helt nu och det har gått 5 månader och 1 vecka. :) Så de positiva är ju att det försvinner. :)
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!


Jag gick upp 1 kg i veckan från v 36 och fram till att sonen behagade titta ut i v 42+0.... Bara vatten, jag hade gått ner 10 kg 1 v efter förlossningen. Jag var hur törstig som helst, drack som en häst gjorde jag.:D

Stödstrumpor hjälpte en del, men jag var ju så stor så jag fick inte på dom själv:rofl:, sambon fick göra det före han åkte på jobb...
Och vila mycket med benen i högläge.

Men kolla upp så det inte är havandeskapsförgiftning på G!

I övrigt är det bara att härda ut, det går över....;)
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Här är en till som har svullnat upp bara de sista dagarna:mad:

Jag har varit ganska smal annars under graviditeten och mest haft mage bara, men nu är jag svullen i händer och ansikte. Snyggt. Ser ut som en hamster.

Men förhoppningsvis är väntan snart över, har bara 11 dagar kvar till bf.
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

ni är för charmiga ni hormonstinna kvinnor här i tråden hihi

/fili som gick upp 20 kg sista veckorna och pinkade som en hjord med elefanter första dagarna på BB -20 kg på ungefär en vecka :rofl:
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Hihi jag skrattar ocksa lite at de stackars hormonknasiga gravidstackarna!

Calazyria jag hoppas du tog dej i nackskinnet och anvande kortet, det ar valdigt viktigt att man lyssnar till sina cravings, det ar sakert bebisen som talar om vad den behover for att vaxa och bli stark (min kravde mangder av choklad! :D)
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Jag tror jag la på mig 3 kg vätska på någon vecka precis mot slutet. Var helt fascinerad över mina fötter och ben och satt och tittade på dem på kvällarna. Citat: "Titta älskling, jag är liksom alldeles slät och enfärgad om benen, mina blodådror syns inte mer. Jag ser ut som en skyltdocka! Uh, en rätt tjock skyltdocka..." :rofl:
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

"Titta älskling, jag är liksom alldeles slät och enfärgad om benen, mina blodådror syns inte mer. Jag ser ut som en skyltdocka! Uh, en rätt tjock skyltdocka..." :rofl:

Haha..skrattade när jag läste detta. Minns inte allt konstigt jag kallat mig själv..senast var det väl valross :rofl:

Till TS: Jag har ännu inte hunnit bli så jättesvullen i ben och fötter (v30+0) men vet att jag i slutet av förra graviditeten hade ett par fötter som såg helt missbildade ut, inga skor passade på dem heller. Benen var som stora timmerstockar. För mig låter det inte som något konstigt att du svullnat upp, men hör med din BM om du är orolig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Calazyria jag hoppas du tog dej i nackskinnet och anvande kortet, det ar valdigt viktigt att man lyssnar till sina cravings, det ar sakert bebisen som talar om vad den behover for att vaxa och bli stark (min kravde mangder av choklad! :D)

Jo då när jag bölat ett tag så insåg jag att 3 kronor inte var något att böla för, skämdes lite :o

Sedan gick jag till kiosken och handlade mina snickers :angel:
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

Stackars dig. Jag känner igen mig så. Det är så lätt att bli konstig när man är höggravid. Petra med 6 dagar kvar....
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

*kl*

Vad skönt att jag kan bjuda er ogravida på ett skratt. :D

Jag är egentligen inte särskilt orolig alls. Jag har inga andra åkommor och har haft lågt blodtryck hela graviditeten så jag knatar glatt omkring härhemma.
Eller ja, idag har vi åkt 18 mil enkel resa och köpt en skoter... :angel:
Den foten som var värst gick ner lite när vi gick omkring och tittade på skotern och sådär och jag känner mig inte alls lika "dallrig" om benen.

Pmm, Tro mig! Jag minns dina svullna ben och snabba förlossning och ett uns av hopp tändes hos mig igårkväll. :D Sen kom jag på att min mamma innehöll mer vatten än Atlanten hela sommaren innan jag föddes och då slocknade det lilla hoppet... Jag får nog vänta ett tag till på min bebis. :)
 
Sv: Jag ser ut som en elefant!!

hehe... Jag har inte heller varitså grov, utan ganska som vanligt hela graviditeten. Mina hamstertendenser sitter (lyckligtvis) mestadels runt fötterna/anklarna nu och inte så mycket på kinderna. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Äldre Var på begravning för några dagar sedan. Kvällen före trampade min häst mig på tårna så foten hade svullnat upp lite. När vi skulle iväg...
2
Svar
28
· Visningar
8 167
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Behöver skriva av mig och få höra lite fler synpunkter från er hundägare, då jag fick en väldigt oväntad kommentar vad gäller min natt...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Bewildered
·
Träning Jag vet inte om det är varken rätt forum eller rätt använt ord? Men ibland ställs min häst kunskap på sin spets. Man pratar om...
Svar
10
· Visningar
1 425
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp