T
Tjofffsan
Jag har min häst uppstalld på en stor anläggning, och såklart finns där många viljor.. Men saken är den att, jag är typ den enda som är ung och är där nere själv med min häst(menar alltså nu utan föräldrar) så mig och/eller min häst är det alltid nåt fel på.. Antigen är det fodret, han har för mkt utrustning, gnäller hela tiden om saker.. Tex. om min äst är skadad, och får beodrat av veterinär att ENDAST gå på hö/silage eftersom han skulle stå ett tag, och kanske nån näve korn eller liknande, jag gör då som veterinären sa, och naturligtvis börjar han falla ur(vilket veterinären också sa att han skulle göra) Då börjar folk gnälla på mig att min häst får för lite mat och han mår dåligt osv. Sen när jag började rida honom igen, ökade jag naturligtvis foderstaten igen, men ändå gnäller folk hela tiden! Dessutom har han ryggproblem och har täcke på sig ute, för tflt tunt regntäcke, och folk får det att låta som värsta misshandeln emot honom.. Han blir stel och jättehemsk att rida abbars, är det snällare emot honom? Å visst ja, vatten fyller jag aldrig på heller, enligt dom(!) Jag fyller på vatten, å han tippar ut hinken, jag fyller vatten, och han tippar ut hinken.. Vad ska jag göra, sitta där dygnet runt? Nä, min smala, varma stackars häst, det är ju så synd om han.. Han verkar verkligen vantrivas, som gnäggar åt mig när jag kommer, väntar med spetsade öron på sitt täcke på kvällarna(har ingen möjlighet att åka ner på morron), äter knappt upp all mat han får(ändå är det för lite(?)) osv. osv.
Och jag som alltid varit snäll och accepterat allting, bara tagit emot princip vad som helst, börjar bli så trött på att alla kör över mig och gör som de vill med min häst.. De lyssnar alltså inte på mig, och säkerligen förekommer det en massa skitsnack bakom min rygg också.. Egentligen vill jag verkligen inte ha honom där, men han har varit en häst som haft svårt att "hitta hem", han har liksom aldrig blivit säker på vart han bott, och verkar trivas bra där uppe nu(tyvär), så jag vill inte flytta honom igen, men jag orkar snart inget mer.. Vad ska jag göra?
Och jag som alltid varit snäll och accepterat allting, bara tagit emot princip vad som helst, börjar bli så trött på att alla kör över mig och gör som de vill med min häst.. De lyssnar alltså inte på mig, och säkerligen förekommer det en massa skitsnack bakom min rygg också.. Egentligen vill jag verkligen inte ha honom där, men han har varit en häst som haft svårt att "hitta hem", han har liksom aldrig blivit säker på vart han bott, och verkar trivas bra där uppe nu(tyvär), så jag vill inte flytta honom igen, men jag orkar snart inget mer.. Vad ska jag göra?