Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej. stackars dig igen. Det här är nu ingen pekpinne utan bara ett råd i all välmening. Sist jag hade föl så satte jag upp plank till fölboxen för att avskärma från dom övriga hästarna. Tyvärr så blir du ju inte hjälpt av mitt inlägg här. men det kanske kan få någon annan att med lite fix, förebygga en tragisk olycka.:smirk:
Troligen ren och skär otur. Ibland händer sådant och det är så hårt för den som drabbas men det enda man kan göra är att gråta klart och försöka gå vidare och på´t igen, även om det känns hopplöst just då. Att fundera och undra vrider nog bara om kniven, men att ta det med sig i bagaget som ett smärtsamt minne går nog inte att undvika. Man går alltid starkare ur en kris än in i den,bara man överlever... Lycka till, du måste väl ändå ha förbrukat din procentuella del av otursstatistiken nu.Jo, dessa hormoner är inte att leka med. Det som gör mig mest fundersam är varför lårbenet gick rakt av?! Hästar sparkar ju i väggen dagligen...
Troligen ren och skär otur. Ibland händer sådant och det är så hårt för den som drabbas men det enda man kan göra är att gråta klart och försöka gå vidare och på´t igen, även om det känns hopplöst just då. Att fundera och undra vrider nog bara om kniven, men att ta det med sig i bagaget som ett smärtsamt minne går nog inte att undvika. Man går alltid starkare ur en kris än in i den,bara man överlever... Lycka till, du måste väl ändå ha förbrukat din procentuella del av otursstatistiken nu.
Din inställning verkar ha blivit bättre nu, tror inte att jag skulle klarat det så fort, men så är jag blödig också..
Lider iaf med dig, och hoppas att allt blir så bra som det är möjligt nu.
Jo jag har också varit inne på det där med frimärken ibland men när det är riktigt nattsvart så skulle man väl enligt sig själv t.o.m. antagligen kunna få guldfiskar att drunkna... Men som du säger, håller man på med hästar har man en otrolig förmåga att komma igen och kunna ta tillvara det goda i tillvaron igen. Det där med när det är som mörkast vettu...Jo, det som inte dödar , härdar... :smirk: Man tar ju en risk då man pysslar med dessa stora djur. Funderar varje gång på om det inte vore bättre med guldfiskar och frimärken.... Hoppas dock att det är som du skriver , att jag nu förbrukat min del av otur. Mitt andra halvblod bröt sitt bäcken för 6 år sedan. Överlevde dock och är en utmärkt promenad häst i dag. Stort tålamod , bra veterinärer och akupunktur + massage har tagit oss dit vi är i dag...
En psykolog sa en gång till mig att de mest positiva och levnadsglada människor han visste var just Hästmänniskor....
Så, vi spottar i nävarna, kammar till frisyren och kör på igen.
För allt dessa vackra djur ger oss årets alla dagar gör att man orkar och vill fortsätta......
Tack igen för allt vänligt allihopa!!