Jag måste få fråga er

shady

Trådstartare
Brukar aldrig vara på denna sida och läsa/skriva. Men på galopp sidan är det ofta mkt bråk om att det är djurplågeri med galoppen, är det mkt sådant inom trav sidan också?

Dom kläcker ur sig en massa skit, om att dom vet. Men när man ber dom förklara och tala om allt, så antingen slutar dom att skriva eller så bara skiter dom i att svara på det.

Är det lika dant för er med travhästar?

jo......... :angel: men det är väl bra att olika åsikter kan komma till tals. alla sporter har ju utvecklingsmöjligheter. men att bara klaga leder ju ingen vart!

mvh :bump:

Inom all idrottsgrenar ställs det ju väldigt höga fysiska/psykiska krav och travet eller galoppen är ju inget undantag!

Det är ju jättevanligt att man läser om fotboll eller ishockey eller vilken gren som helst i elitnivå att personer har blivit skadade.

Men det rättfärdigar ju inte att "lite skador på hästen för man räkna med på den här nivån" utan bästa tränaren är ju utan tvekan den som lyckas hålla sina hästar lyckliga och sunda.

Förresten, välkommen hit till "vårat" forum! :D

mvh jonte

Förresten, välkommen hit till "vårat" forum

Tack. Men anledningen att jag la en tråd här, var att det ofta kommer in folk på galopp sidan. Klagar och säger att det är djurplågeri, hästarna slås med spöna för mkt osv.

Antar att ni har samma problem med sånt här också. Tycker bara att det är så himla trist att folk inte kan kolla upp saker och ting, utan måste häva ur sig en massa saker innan dom vet.

Men det rättfärdigar ju inte att "lite skador på hästen för man räkna med på den här nivån" utan bästa tränaren är ju utan tvekan den som lyckas hålla sina hästar lyckliga och sunda.

:bow: :bow: :bow:

mvh :bump:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 724
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 671
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka