M
marija
Var inte ute efter en inhyrning men har svårt att säga ifrån.
Gjorde upp ett pris 1100,00i månaden då jag räknat med att inhyrningen skulle äta för ca 22,50/dag, summa 675kr/månaden och 180kr för spånet, vilket skulle innebära 245 som skulle täcka boxkostnad o lite arbete som av/på med täcke och benskydd....
Redan här var jag ju för billig men som sagt jag är väl snäll så jag är dum
Har nu räknat på vad inhyrningen kostar i mat hökk på att få en chock.......
Den ska ha
18 kg Hösilage !!!!!!!!! (1,50kr/kg
3 kg korn 1kr/kg
2,5 kg lusern 4kr/kg
0,5 kg betfor 3 kr/kg
mineraler (ej räknat ut)
i priset ingår 1 spånbal/veckan (á 45kr)
Inhyrningen äter för nästan 30kr/ dag * 30 dagar = 900kr samt spånet då är vi uppe i 1080kr
Man kan väl säga att jag betalar för inhyrningen i stället för att få betalt, men inte trodde jag väl att den skulle äta lika mkt som mina 3 ponnyer gör ihop (nästan)
Vill samtidigt inte bli osams med inhyrningen, i kontraktet har jag min dumbom skrivit att maten ovan ingår men i mer "normala" mängder.
Vet inte var hästen gör av med all mat?? mer än att det alltid finns hösilage kvar som den trampar runt i och som ägaren då slänger på gödselstacken.
men jag får väl skylla mig själv
marija
Gjorde upp ett pris 1100,00i månaden då jag räknat med att inhyrningen skulle äta för ca 22,50/dag, summa 675kr/månaden och 180kr för spånet, vilket skulle innebära 245 som skulle täcka boxkostnad o lite arbete som av/på med täcke och benskydd....
Redan här var jag ju för billig men som sagt jag är väl snäll så jag är dum
Har nu räknat på vad inhyrningen kostar i mat hökk på att få en chock.......
Den ska ha
18 kg Hösilage !!!!!!!!! (1,50kr/kg
3 kg korn 1kr/kg
2,5 kg lusern 4kr/kg
0,5 kg betfor 3 kr/kg
mineraler (ej räknat ut)
i priset ingår 1 spånbal/veckan (á 45kr)
Inhyrningen äter för nästan 30kr/ dag * 30 dagar = 900kr samt spånet då är vi uppe i 1080kr
Man kan väl säga att jag betalar för inhyrningen i stället för att få betalt, men inte trodde jag väl att den skulle äta lika mkt som mina 3 ponnyer gör ihop (nästan)
Vill samtidigt inte bli osams med inhyrningen, i kontraktet har jag min dumbom skrivit att maten ovan ingår men i mer "normala" mängder.
Vet inte var hästen gör av med all mat?? mer än att det alltid finns hösilage kvar som den trampar runt i och som ägaren då slänger på gödselstacken.
men jag får väl skylla mig själv
marija