Jag klarade kortet...

Undret

Trådstartare
:banana: :banana: :banana:

I fredags fick jag mitt märke 2, så tekniskt sett behöver vi bara gå två godkända lättklass till för att starta * (fast behövs nog några fler för lite mer rutin, vi har ju aldrig gjort detta förut) :angel: :D

Och det var prick fyra månader sedan jag tog märke 1, för att överhuvudtaget få starta fälttävlan :bump: :bump:

Bara skriver av mig lite :p

Sv: Jag klarade kortet...

Vet du vilken ålder man måsta ha för att få ta märke I? Vilken nivå bör man vara på?

Märke 1 tas INNAN man rider ft.
Den yngsta jag godkänt var 8 år, men hon hade hoppat en hel del banhoppning, vilket förövrigt är en bra förutsättning innan man rider ft när man är så ung.

Gäller detta bara barn eller även vuxna????

Nyfiken eftersom jag har fälttävlanskortet, men inte tränat/tävlat i det på några år och undrar om reglerna ändrats nu för att få starta? Jag är iaf bara intresserad av debutantklasser.

Tävlade man FT på stor häst INNAN reglerna ang att man måste ha "FT kortet" (steg1)togs i bruk 1996 eler något sådant, så behöver man faktiskt inte ta ft kortet steg 1.

Jag tog mitt 1999 eller 2000, en liten grön lapp som sattes fast på gröna kortet??? Får jag tävla med det om jag vill?

En vit lapp var det väl?? hmm.. min är vit iallafall :D

min e åxå vit, men det är samma lapp vi talar om - antagligen har den haft olika färg olika perioder

e det bara den lilla vita lappen man ska ha?, trodde typ man skulle få ett kort. Men ska man sätta fast den på gröna kortet?
=) flum här..

Är märke två svårt att ta? Vad får man göra? :)
Åååååååååååå, längtar redan till våren!!! :bump: Då tänker jag ine ha nån skadad häst!!! :mad:

nej det är inte spec svårt. man ska kunna rida en bana med lite olika antal galoppsprång, hoppa snedställda hinder, trippelbarr mm

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 079
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Senast: ameo
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 814
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 830
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar