Jag HATAR allt djä**a daltande!!

Swat

Trådstartare
Vad är det för fel på vissa hundägare!? :mad: :mad:

Hur svårt kan det vara att i alla fall kräva någon form av lydnad på sin hund innan man väljer att ta med den ut i "samhället"?
Eller i alla fall ser till att ha sådan kontroll rent fysiskt att de orkar hålla sin hund!!

Var till vet. på ett återbesök med den ena hunden idag.
På väg ut genom väntrummet mot dörren efter avslutat besök - en sträcka på ca två meter - lyckas en person med en "råtta" tappa sin hund som springer ner mej och hoppar på min hund! Min lilla bäbis som sitter i sin bilstol lyckas jag skydda med ett ben så att "det enda" som händer är att stolen faller ur min hand och välter på golvet.

Ägarens reaktion är att ropa "Loss, loss, sluta" och "Kom får du godis!" (?????????????:mad:)

Vad FAN är det med folk!?

Ägaren gjorde inte ett djä**a skit för att avbryta eller hjälpa mej!

Hundens intentioner var tack och lov inte så allvarliga som de såg ut utan en ordentlig spark i sidan avbröt honom och genom att snabbt "lyfta" iväg honom i öronen kunde jag freda min hund och "rädda" min lilla bäbis.

Och nej hunden var inte sjuk eller hade ont någonstans!! Det var en 14 månaders hund som skulle vaccineras!
En helt ouppfostrad, djä**a skithund som skulle behövt en ordentlig fot i rumpan för att vakna upp!!

Och hur tror ni att ägaren reagerar sedan?!??
Jo hon börjar ifrågasätta min behandling av hennes hund!!!
Hon körde minsan med mjuka metoder och jag hade "våldfört mej" på hennes hund! Om jag bara hade väntat så hade hon kunnat avleda hunden med en röd djä**a "pip-drake"!
(Detta trots att hennes hund står med en stor tuss päls i munnen!!)

Tack och lov satt andra i väntrummet som bemötte dessa kommentarer.

Jag är så kräkless på "småtjejer" som skaffar stora "tuffa" hundar utan att ta sitt ansvar och se till att ha lydnad och kontroll på dem!
Kan man inte ha sådan ordning på sin hund så man kan hålla den i 15 sekunder när en person med hund passerar på 5 meters håll skall man f*n inte ha hund!

/Swat

Sv: Jag HATAR allt djä**a daltande!!

Haha, jag är så facebookskadad så jag satt o letade efter "gilla" knappen :p

Men :bow: Kunde inte sagt det bättre själv!

Ja,och lilla "ludde" som är sååååååååååååå snäll :devil::devil: Eller hur!!!?

Förstår dig till fullo,nu bor jag på landet men bodde tidigare i en stockholms förort.Tror mycket av problemet är att folk vet inte vad dom köper och sen får SBK en känga av mig ihop med alla privat mjukis tränare.godis,pipleksaker,glada tillrop mm,funkar inte alltid. ( ja,jag är gammal brukshunds människa som tränade redan på hedenhös tiden när det var militärstuket som gällde )

Jag håller med. Har själv en sån där "skräckhistoria" vad gäller daltande, tio år gammal:

Jag var ute med min mammas chinese crested. När vi passerar ett hörn, på vilket det ligger en uteservering, så hoppar helt plötsligt två stora pitbulls fram och försöker attackera min hund, som blir så rädd att han kissar på sig. Vad händer? Jo, en ung tjej kommer lugnt ut från caféet och säger mjukt med bebisröst: "Nejmen mina små pojkar så får man inte göra". Hon tar inte tag i hundjävlarna eller försöker dämpa dem på något vis, utan de fortsätter att stå på bakbenen i kopplet och vråla. Tjejen går in igen efter att jag tagit upp min stackars nerkissade hund som darrar som ett asplöv och går därifrån. Hör fortfarande hundarna fortsätta skälla ett par hundra meter därifrån innan de tröttnar, inser att min hund är utom räckhåll och går och lägger sig.

Fy fan vad arg jag var, hade samma sak hänt idag så hade hundägaren fått veta att hon levde... Men som tolvåring vågar man inte säga så mycket till en tuff 25-årig tjej med mördarhundar.

Tja, jag har ju gått kurs med en stora, brötig rottweiler som spände upp sig och vrålade mot andra uppdykande hundar och totalt gav fingret åt den som höll hans koppel(med tillhörande halti, så han slet sig åtminstone inte). Ägarnas lösning? "Visa honom köttbullepåsen!".

Min rottis har bade blivit attakerad av smahundar och ar ofta "skalld pa":eek: Tur jag har hunnit ingripa innan de hunnit bita och tvingat henne att forsvara sig ... an sa lange har hon inte bitit tillbaka. Hon ar mycket duktig pa att ignorera hundar som morrar och skaller pa henne ... vilket vanligtvis gor dem mycket varre. Jag vet inte hur manga smahundar som star i sitt koppel och gafflar mot henne medan hon gar fot och ar helt focuserad pa mig ... Jag bavar for den dag en kommer loss och kommer for nara i full attack ... hon ar snallare an de flesta och gar ur vagen for brak, men hon accepterar inte ren dumhet.

Precis. Jag SPYR på flexi (som 99,99 % av gångerna används fel), och blir så nervöööös på folk som tycker att deras lilla vovve kan skälla och dra omkring (och provocera andra hundar) för att den är liten. What?

Sen låter de sina femåringar rasta hunden, för att den är så liten att den inte kan dra iväg med ungen. Som om det skulle vara problemet. Fy fan.

Och sen attityden, att inte ens be om ursäkt, bara berömma hunden. Dom verkar inte ha fattat att dom äger ett djur

Får man ge Cecar Millan tummen upp här utan att bli utskälld som i vissa andra trådar/forum?:love::o

Men fy vad hemskt! :eek:
Det var väl tur att du lyckades göra nåt innan det gick värre :crazy:
Jag tycker att hon borde tackat dig, man har nämligen strikt ansvar enligt lag för allt ens hund gör oavsett hur det gick till, var man befann sig, vem som började osv osv Vilket betyder att hon kunde blivit skadeståndsskyldig (i bästa fall) Och tvingats avliva sin hund i värsta fall..

Tummen upp för dig! hoppas hon fick höra vad du tyckte med :bow:

Jag vet inte hur många gånger jag har fått motstå frestelsen att lappa till andras hundar, bara för att de ska vakna upp!

Har en mycket irriterande taxägare i min klass, med absolut noll koll på sina råttor som hon envisas med att ta med sig så fort vi ska nånstans utomhus med skolan. Råttorna är ouppfostrade, piper, far runt i kopplet och ska fara fram till andra hundar. Jag har haft med mina hundar ett par gånger och de vet gränserna, kan ju säga att klassen föredrar mina jycks alla dagar trots att de är 10 gånger större:p

Men småhundsägare i all ära, de är ändå värre med de som har samma taktik och enorma hundar som blir farliga...

Sen jag började få ta med mig hunden till jobbet inne i stan har det varit oräkneliga tillfällen då jag tackat min lyckliga stjärna för att iaf min hund kan uppföra sig och inte "tänder till"...

Jag kan erkänna att liknande situationer som du beskriver faktiskt är en av de största orsakerna till jag utesluter eng.staffordshire bullterrier som nästa hund (även om jag själv skulle passa ihop med en sån). Inte för jag inte tror att jag kan få pli på min hund, utan för att jag inte törs riskera något om någon annans jycke skulle fara på... En bimbo-golden ruskar lite på sig och tycker det var en kul lek och går vidare liksom.

Och med en bebis med sig också.... Jag hade nog skapat rubriker i ditt ställe misstänker jag.

Haha, jag är så facebookskadad så jag satt o letade efter "gilla" knappen :p

Men :bow: Kunde inte sagt det bättre själv!

Samma här :p

Swat -
Håller med till fullo. Tur att det gick bra den här gången. Milda metoder i all ära, men när det gäller hundattacker antingen de är påbörjade av mina eller andras hundar så finns det inga milda metoder i världen som jag skulle ens överväga att ta till för att hindra eller avbryta.

Usch.. Tänk vilken olycka som skulle kunna hända, liten hund och dessutom en bäbis :crazy:
Blir tokig när jag ser folk som inte ens lärt sina hundar gå i koppel, hunden släpar människan hur som helst omkring och springer fram till andra hundar och gud vet allt med en hjälplös (?) människa i koppel.

Sen verkar allt tro att deras egna hundar är guds gåva till alla levande runt omkring.
Var på en utställning nyligen och började prata med en tjej som hade en jättefin amstaff. Jag hade min lilla mellanpudel, 4 månaders hane och vi stod och pratade.
Tjejen står som bäst och säger hur snäll hennes amstaff är och att den aaaaaaaaldrig skulle kröka ett hår på huvudet på någon annan hund eller annat levande, inte ens 'ge igen' om den blev påhoppas. OOOOhhh nej hon är gudasnäll, skulle aaaaaldrig lyfta ett ögonbryn ens, inte ens om hon blev biten av någon annan.
Sen kommer en bekant och ger hundarna en varsin godisbit (kanske inte så genom tänkt) min pudel äter sin och amstaffen spottar ut sin och inget mer med det. bara att när amstaffen flyttar sig lite bortåt och tittar åt annat håll så sträcker sig min hund fram och tar snabbt godisen från marken.

Då blir amstaffen som tokig :crazy: kastar sig i kopplet och vråååålar mot min hund, jag rycker bort min hund och går emellen, tjejen drar för kung och fosterland i kopplet och får tillslut styr på sin hund som fortsätter vrålandet och kastar sig mot min hund.
Tar en bra stund innan hon får kontroll och framför allt tyst på sin hund.
Tjejen säger då att hennes gudasnälla hund bara har något litet mot pudlar :confused: men inte mot någon annan. Nej aldrig!!

Nu var jag nog lite naiv som stod och inte hade 100 % koll på min egen som nu stal godisen.
Min första hund och jag gör många misstag
Men ändå, jag skulle aldrig stå och babbla på sådär om hur snäll min hund är när den i nästa sekund vill äta upp en annan :grin:

:eek::eek::eek::eek:

Jag är så glad att ingen blev skadad! Fy vad obehagligt med lillen där också!

Tjejen säger då att hennes gudasnälla hund bara har något litet mot pudlar :confused: men inte mot någon annan. Nej aldrig!!

Men ändå, jag skulle aldrig stå och babbla på sådär om hur snäll min hund är när den i nästa sekund vill äta upp en annan :grin:

Pinsamma människa :crazy:

Å, det är ju en klassiker. Man väljer Ingen metod och kallar det för Mjuka/snälla metoden. Det är ju särskilt trevligt när de är ägare till rabiata monster...

Å, det är ju en klassiker. Man väljer Ingen metod och kallar det för Mjuka/snälla metoden. Det är ju särskilt trevligt när de är ägare till rabiata monster...

Ja, den metoden är oerhört välanvänd, tyvärr.

Jag menar, varför uppfostra sin hund? Det finns väl ingen anledning till det?? :eek:

:grin:

Jag håller med dig. En hund är en hund så är det bara och de ska fostras.

Det är väl ganska självklart att en hund är en hund o att den behöver uppfostras, till det behövs ingen CM.

kl
Tack o lov stöter jag sällan ihop med fenomenet som TS o fler beskriver i tråden

Liknande trådar

Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
U
Övr. Hund Då jag för tolv år sedan skulle köpa münsterländer var det svårt att finna valpar som såldes till annat än jakt, men ändå har jag...
Svar
4
· Visningar
2 384
Senast: beda
·
S
Hästmänniskan Ni som jobbar på eller rider på ridskolor kan ni inte berätta lite i korta drag om vad det är för verksamheter som bedrivs, hur många...
Svar
10
· Visningar
2 188
Senast: Lucta
·
Övr. Hund jävla skit bajs grrr ahh :devil: Har aldrig hatat hundar och hundägare förren vi skaffa hund! Kan inte bara alla jävla hundägar idioter...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: kpist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama