Jag har varit på aktiveringskurs!!!

F

funlight

Idag har vi varit på vår första dag på en aktiveringskurs, vi har hanterat "skvallerträning", passitivitetsövningar och massa annat.

Detta har gett mig en helt annan bild av vad jag trott min hund skulle göra om inte.......

Det visar ju sig att jag är inte den perfekta ledaren:angel: men det visste ja ju kanske.
Det som var helt toppen var att min hund är en kalashund att jobba med och som försöker till det yttersta när jag har verktygen och knapparna att trycka/jobba med.
Jag trodde jag hade en hysterisk, dominant schäferhane att handskas med:angel:

Har någon av er varit på ngn "skvallerkurs" o dyl. o vad har ni för reflektioner vad man kan jobba mer med.

funlight// som har en kursdag kvar. hunden har sovit sen vi kom hem o jag somnar snart:)

Sv: Jag har varit på aktiveringskurs!!!

Vad kul!!:)

Vi ska gå på kurs från hösten, mest öva att fungera normalt bland andra hundar och förstås lydnadsmomenten bland folk då vi tänkt börja tävla så småningom...:angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·
A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 487
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka