Jag har stött på ett nytt ord, hjälp!

Kastrullhaxan

Trådstartare
Kan någon vara snäll och förklara för mig vad ett preparélopp är för någonting?

Jag har fattat det som att man typ kör skiten ur hästarna eller att de står HÖGT över odds...

Snälla någon... Ni brukar ju ha koll på sånt här.

Sv: Jag har stött på ett nytt ord, hjälp!

När man låter hästen mera "hänga med" än att köra för att vinna.

Vanligt i Frankrike.

Tack för era svar bägge två.

Det innebär alltså att man ställer upp för att "man inte hade något bättre för sig" (typ)?

Varför är det bra att det är förbjudet i resten av världen?
Djurskydd? För spelarna?
Andra orsaker?

Hästkapplöpningar handlar om att tävla.
Träna kan man göra någon annanstans och vid något annat tillfälle.
Att anmäla till lopp utan att ens försöka att nå bästa möjliga placering strider liksom mot själva grundtanken med tävlandet.

För mig är det märkligt att preparé får förekomma och att det accepteras av travförbunden runt om i Europa. Man borde ta avstånd från sådana dumheter och verkligen markera mot fransmännen att detta är inget som ska få förekomma.

Det är synnerligen märkligt att de (fransmännnen) tolererar detta och inte "barfotakörning" och då hänvisar till spelsäkerhet....

Hästkapplöpningar handlar om att tävla.
Träna kan man göra någon annanstans och vid något annat tillfälle.
Att anmäla till lopp utan att ens försöka att nå bästa möjliga placering strider liksom mot själva grundtanken med tävlandet.

Hm... Måste ju vara skitlätt att spela i de loppen *ironi*

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 261
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka