Jag har något att berätta...

B

babyfoal

...vi har PLUSSAT!!! :love:

Jag gjorde testet i tisdags, men var tvungen att hålla tyst tills min sambo kom hem från sin arbetsresa igårkväll!!
Jag vill ju att han skulle få veta först av alla!

Jag hade slagit in testet i bomull och sedan presentpapper med band omkring.

'Vad är detta?' undrade han när han fick paketet med en kopp kaffe.
'En liten present bara' sa jag 'men var försiktig, den är ömtålig'

Jätteförsiktigt öppnade han, blev helst förstenad, tittade på testet, på mig, och på testet igen. Ögonen blev jättestora och så sa han:

'Betyder det att...?'
'Ja!' Sa jag, och jag hade en miljon fjärillar i magen :love:

Det blev kram och pusskalas och vi är SÅ glada! :love:

Det känns som att jag vill berätta för hela världen, men vet inte när det är bäst......

Sv: Jag har något att berätta...

Grattis, Grattis å Grattis :bump::bump::banana::banana: !!!!!!!!

Åa.. vart liten tår i ögat nu.... gulligt med litet paket, som är ömtåligt :love:

Stort grattis och lycka till! :laugh: Vad roligt, nu har ni en härligt omtumlande tid framför er! :bump:

GRATTIS! :D

Vet hur underbart det känns, var inte länge sen jag fick ett underbart fantastiskt pluss även jag!:love:

Vilken vecka är du i?

Tusen tack Vippan, ja, omtumlande är nog en mild formulering :D men GUUUU så spännande!!:bump:

Tillit: Tusen tack till dig med! jag vet inte vilken vecka jag är i?? Och vad betyder det när folk skriver en siffra och ett plus och en siffra till, tex 3+5?
Vilken vecka är du i?

Tusen tack Vippan, ja, omtumlande är nog en mild formulering :D men GUUUU så spännande!!:bump:

Tillit: Tusen tack till dig med! jag vet inte vilken vecka jag är i?? Och vad betyder det när folk skriver en siffra och ett plus och en siffra till, tex 3+5?
Vilken vecka är du i?

3 fulla veckor och 5 dagar = I vecka 4, men du har inte gått 4 fulla veckor förrän om två dagar. Är du med? :)

När var din första dag på din senaste mens?

Grattis :D

3 fulla veckor och 5 dagar = I vecka 4, men du har inte gått 4 fulla veckor förrän om två dagar. Är du med? :)

När var din första dag på din senaste mens?

Grattis :D

Tackar!! :D:bump:

Jag vet exakt senaste datumet som vi var intima, (min sambo arbetar borta), det var den 3:e Oktober. Därför blir jag osäker på om jag verkligen hade mensen den 25:e september (+- några dagar?), för då borde det väl vara omöjligt att bli gravid redan den 3:e? Såvida inte hans spermier har levt kvar ett tag såklart...?!!?

När jag ringde Mödravårdscentralen, förklarade jag min osäkerhet, men hon skrev ändå ner senaste mens som den 25:e, men sa inget om vilken vecka jag skulle vara i.
Har fått tid till informationsmöte den 12:e November. Men inget datum för inskrivning.

Senast ändrad av en moderator:

Det är altså en evighet för dig nu innan det blir den 12 nov??:D

Men det finns sidor där du kan räkna ut vilken vecka du är i:

www.niomanader.se

www.gravid.se

www.familjeliv.se

Då har du lite att roa dig med under tiden! Å på någon av sidorna har de någon kinesisk uträknare som berättar om det blir en pojke eller flicka(högst vetenskaplig naturligt vis;) ).

Det är altså en evighet för dig nu innan det blir den 12 nov??:D

Men det finns sidor där du kan räkna ut vilken vecka du är i:

www.niomanader.se

www.gravid.se

www.familjeliv.se

Då har du lite att roa dig med under tiden! Å på någon av sidorna har de någon kinesisk uträknare som berättar om det blir en pojke eller flicka(högst vetenskaplig naturligt vis;) ).

Hej Lady M,

Tack för trådarna!

Enligt niomanader.se så har jag gått 4 fullgångna veckor men är i 5:e veckan :)
Är i 2:e lunarmånaden av 10 (vad nu en lunarmånad är?)

Och beräknad förlossning ca 2009-06-30 :eek:
DÅ SKA JAG JU PÅ DEPECHE MODE KONSERT!!!!!! :love::love:

Hej Lady M,

Tack för trådarna!

Enligt niomanader.se så har jag gått 4 fullgångna veckor men är i 5:e veckan :)
Är i 2:e lunarmånaden av 10 (vad nu en lunarmånad är?)

Och beräknad förlossning ca 2009-06-30 :eek:
DÅ SKA JAG JU PÅ DEPECHE MODE KONSERT!!!!!! :love::love:

Varsågod! Har heller ingen aning om vad lunarmånader är för någe..??

KONCERT?!?! Men, hur planerade du nu egentligen??;):D Det blir till att kniiipa:D

Varsågod! Har heller ingen aning om vad lunarmånader är för någe..??

KONCERT?!?! Men, hur planerade du nu egentligen??;):D Det blir till att kniiipa:D

Ja, knipa som bara den!
Jag ÄLSKAR Depeche Mode, och det är ju mer sällan som dom tunerar nuförtiden, så det ska 'vi' inte missa. Och ja, skulle lillen få för sig att komma mitt i konserten, då får man ju kanske träffa bandet iallafall :D

Grattis! Vad roligt! Och att du kunde hålla dig tills han kom hem, jag hade aldrig klarat att vänta en sekund :rofl:
Åååååå vad spännande!!

Grattis! Vad roligt! Och att du kunde hålla dig tills han kom hem, jag hade aldrig klarat att vänta en sekund :rofl:
Åååååå vad spännande!!

Hej Mitten!!

Jag VET! Det var skitsvårt! Undrade hela tiden när han skulle komma hem och skickade sms, och försökte att inte aaaaaalls låta tjatig..

'Är allt ok med dig?' undrade han oroligt..

Jaa du, mer än väl, tänkte jag.

Nu är det bara så jobbigt att inte kunna säga till familj och vänner..
Han tycker att vi ska vänta tills det nya året, men det är ju så svårt att inte dela med sig!

Min mamma fyller år i slutet av November, hade varit så kul att ge nyheten till henne och pappa då, eller iallafall vänta till julafton, då är det ju nästan det nya året ;)

Vilken vecka är du i?

Nu har du ju redan fått bra svar på det hela, själv gick jag och la mig i några timmar (gäsp) Är otroligt trött nuför tiden;)

Jag är i vecka 6.

Än en gång grattis och lycka till!

Nu har du ju redan fått bra svar på det hela, själv gick jag och la mig i några timmar (gäsp) Är otroligt trött nuför tiden;)

Jag är i vecka 6.

Än en gång grattis och lycka till!

Grattis till dig med, hoppas att du sov gott :D
Själv tog jag ledigt igår, och sov minst 16 timmar sammanlagt! Helt otroligt! Men skönt att få vila!

Du skriver att du är i vecka 6, är det den fullgångna, eller att du är i vecka 6?
Vad är jag då om du nu skulle fråga mig igen, är jag i 4:e eller 5:e veckan?:p

...vi har PLUSSAT!!! :love:

Jag gjorde testet i tisdags, men var tvungen att hålla tyst tills min sambo kom hem från sin arbetsresa igårkväll!!
Jag vill ju att han skulle få veta först av alla!

Jag hade slagit in testet i bomull och sedan presentpapper med band omkring.

'Vad är detta?' undrade han när han fick paketet med en kopp kaffe.
'En liten present bara' sa jag 'men var försiktig, den är ömtålig'

Jätteförsiktigt öppnade han, blev helst förstenad, tittade på testet, på mig, och på testet igen. Ögonen blev jättestora och så sa han:

'Betyder det att...?'
'Ja!' Sa jag, och jag hade en miljon fjärillar i magen :love:

Det blev kram och pusskalas och vi är SÅ glada! :love:

Det känns som att jag vill berätta för hela världen, men vet inte när det är bäst......

Grattis.. Jag plussade också i Tisdags:bump:

Grattis till dig med, hoppas att du sov gott :D
Själv tog jag ledigt igår, och sov minst 16 timmar sammanlagt! Helt otroligt! Men skönt att få vila!

Du skriver att du är i vecka 6, är det den fullgångna, eller att du är i vecka 6?
Vad är jag då om du nu skulle fråga mig igen, är jag i 4:e eller 5:e veckan?:p

Tack, jag sov utmärkt! Sååå skönt att sova:)

5 fulla veckor och 2 dagar, så egentligen vecka 5+2, men i vecka 6.

Hänger du med?

Du är ju nu då om jag förstog saken rätt i början av vecka 5, 4+0, stämmer det?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Roliga saker som barn säger
  • Autistisk bror
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka