Jag har något att berätta...

Sv: Jag har något att berätta...

Tack, jag sov utmärkt! Sååå skönt att sova:)

5 fulla veckor och 2 dagar, så egentligen vecka 5+2, men i vecka 6.

Hänger du med?

Du är ju nu då om jag förstog saken rätt i början av vecka 5, 4+0, stämmer det?

Ja, nått sånt, jag är lite ledsen på mig själv för dom där roliga +dagarna, kan jag inte räkna på, eftersom jag inte kan minnas när jag hade min mens. Idiot jag!

Om jag tex skriver in att jag hade min första mensdag den 25:e Sep, då skulle jag ha blivit befruktad torsd. den 9:e, vilket är omöjligt, då vi hade sex den 3:e.....
Så det stämmer nog mer att första mensdagen var runt den 23:e.

Men det kan dom väl se på UL sen? Så att jag också kan få skriva roliga + siffor??

Ja, nått sånt, jag är lite ledsen på mig själv för dom där roliga +dagarna, kan jag inte räkna på, eftersom jag inte kan minnas när jag hade min mens. Idiot jag!

Om jag tex skriver in att jag hade min första mensdag den 25:e Sep, då skulle jag ha blivit befruktad torsd. den 9:e, vilket är omöjligt, då vi hade sex den 3:e.....

Men det kan dom väl se på UL sen? Så att jag också kan få skriva roliga + siffor??

Aha, nu hänger jag med. Du vet alltså inte riktigt när du senast hade mens?

Och ja, det ser dom sen på UL, och även vi som har dessa roliga + dagar kan ju bli flyttade framåt eller bakåt då.

Har du några gravid-symptom än då?

?

Vid UL får du så småningom besked, men det sägs ju att i vissa fall kan spermier överleva en vecka eller mer efter samlag.

Aha, nu hänger jag med. Du vet alltså inte riktigt när du senast hade mens?

Och ja, det ser dom sen på UL, och även vi som har dessa roliga + dagar kan ju bli flyttade framåt eller bakåt då.

Har du några gravid-symptom än då?

Det var mina bröst som började ömma, lite väl tidigt och mycket, före förväntad mens. Riktigt ont. Men sedan började jag känna av början till 'mensvärk' så då trodde jag ju absolut inte att jag var gravid.
Dock så anande Mitten ugglor i mossan, som jag först avfärdade. Men hoppades att hon kunde ha rätt, så jag ringde Mödravårdscentralen och frågade, och hon tyckte att det lät som jag var gravid, fast att jag inte mår illa. Hon tyckte dock att jag skulle vänta tills jag hade gått över en vecka, men jag satt redan i bilen då på väg till apoteket då :D

Så, jätte-ömma bröst, och 'mensvärk', och jättetrött. Och hungrig!:d
Tycker det är lite konstigt med den där 'mensvärken', men hon sa att det var normalt.

Du då? Har du några symptom?

Vid UL får du så småningom besked, men det sägs ju att i vissa fall kan spermier överleva en vecka eller mer efter samlag.

Hehe, min sambo tittade stolt ner på sina byxor och sa:

'Bra jobbat, även om du inte kommer till så ofta, så är där i alla fall bra krut i dig'
:rofl:

Det var mina bröst som började ömma, lite väl tidigt och mycket, före förväntad mens. Riktigt ont. Men sedan började jag känna av början till 'mensvärk' så då trodde jag ju absolut inte att jag var gravid.
Dock så anande Mitten ugglor i mossan, som jag först avfärdade. Men hoppades att hon kunde ha rätt, så jag ringde Mödravårdscentralen och frågade, och hon tyckte att det lät som jag var gravid, fast att jag inte mår illa. Hon tyckte dock att jag skulle vänta tills jag hade gått över en vecka, men jag satt redan i bilen då på väg till apoteket då :D

Så, jätte-ömma bröst, och 'mensvärk', och jättetrött. Och hungrig!:d
Tycker det är lite konstigt med den där 'mensvärken', men hon sa att det var normalt.

Du då? Har du några symptom?

Vad kul, det var faktiskt just brösten som fick mig att ana att något inte var som det brukade. Kunde knappt sova på natten för dom värkte så.

Det plus rikliga flytningar fick mig att testa, och få mitt underbara vackra plus!:love:

Nu har jag förutom flytningar och bröstont även ett rejält illamående, mest på morgonen men det kan komma och gå lite under dagen, samt värk i ljumskar och ungefär där mensvärken brukar sitta.

Plus ett ostabilt humör och trött som bara den!

Men jag är såå glad och lycklig, och gillar alla mina små symptom!

Vad kul, det var faktiskt just brösten som fick mig att ana att något inte var som det brukade. Kunde knappt sova på natten för dom värkte så.

Det plus rikliga flytningar fick mig att testa, och få mitt underbara vackra plus!:love:

Nu har jag förutom flytningar och bröstont även ett rejält illamående, mest på morgonen men det kan komma och gå lite under dagen, samt värk i ljumskar och ungefär där mensvärken brukar sitta.

Plus ett ostabilt humör och trött som bara den!

Men jag är såå glad och lycklig, och gillar alla mina små symptom!

Då låter vi som vi mår likadant, förutom att jag inte mår illa.
Jag är tvärtom hungrig hela tiden...!?

Har du berättat för någon ännu?

När jag blev gravid (vi försökte i över 3 år ... ) så hade vi sex en fredag, och ÄL-testet visade på ÄL på onsdagen... men vi var inte tillsammans under den veckan, och ändå tog det sig :eek: Stark rackare som lyckades stanna! Enligt myten/statistiken tyder det på en tjej om man har sex tidigt i cykeln (tjejspermierna är starkare) och det blev det ju också i vårt fall !

När jag blev gravid (vi försökte i över 3 år ... ) så hade vi sex en fredag, och ÄL-testet visade på ÄL på onsdagen... men vi var inte tillsammans under den veckan, och ändå tog det sig :eek: Stark rackare som lyckades stanna! Enligt myten/statistiken tyder det på en tjej om man har sex tidigt i cykeln (tjejspermierna är starkare) och det blev det ju också i vårt fall !

Så enligt myten, så skulle det kunna vara en liten flicka, i mitt fall med?

Jag är ändå så himla irriterad, att jag inte kan minnas mensdagen.
Som jag skrev i en annan tråd, ville jag inte att det skulle bli för 'planerat', så hade inte köpt ÄL test, skrivit ner mensdag eller tagit tempen.

Jag var helt enkelt bara jättesugen på min karl :o när han kom hem från sin arbetsresa, och så tog det sig! :love:

Då låter vi som vi mår likadant, förutom att jag inte mår illa.
Jag är tvärtom hungrig hela tiden...!?

Har du berättat för någon ännu?

Jo hungrig blir jag med, och då kommer även illamåendet.

Ja vi har berättat för dom närmaste, familj och så, och jag har berättat på jobbet.
Dels för att ha deras stöd om något skulle gå snett, och dels för att vi inte kunde hålla oss:o:p

En kompis till mig sa helt plötsligt en dag, "Vet du vad? Jag drömde att du var gravid!" Jag måste ha sett bra märklig ut, och då kunde jag ju inte låta bli att berätta.:)

Så ja, vi hade tänkt vänta, men det gick som det gick!:bump:

Ja vi har berättat för dom närmaste, familj och så, och jag har berättat på jobbet.
Dels för att ha deras stöd om något skulle gå snett, och dels för att vi inte kunde hålla oss:o:p

En kompis till mig sa helt plötsligt en dag, "Vet du vad? Jag drömde att du var gravid!" Jag måste ha sett bra märklig ut, och då kunde jag ju inte låta bli att berätta.:)

ÅÅ jag vill OCKSÅ få berätta!
Min sambo tycker att vi ska vänta tills det NYA ÅRET!! :eek:

Jag som tyckte att det var ap-jobbigt att vänta på han skulle komma hem, och då behövde jag bara vänta i 2 1/2 dagar!!

ÅÅ jag vill OCKSÅ få berätta!
Min sambo tycker att vi ska vänta tills det NYA ÅRET!! :eek:

Jag som tyckte att det var ap-jobbigt att vänta på han skulle komma hem, och då behövde jag bara vänta i 2 1/2 dagar!!

Haha jag förstår att det känns jobbigt, man vill ju bara berätta för precis alla man känner på en gång!

Kan ni inte komma överrens om att berätta för bara några nu då? Kanske närmaste familjen? Eller bästa vännerna?

Kan ju vara skönt att ha nån att bolla lite med, och ifall (ve och fasa) något går snett, så tror jag iallafall det känns bra med stöd från nån som står en nära.

Annars har du ju alltid bukefalos och oss!:)

Annars har du ju alltid bukefalos och oss!:)

jaa, det har jag, och det var ni som fick veta först efter min sambo!

Nu blir jag lite rörd, blir lätt rörd för tillfället, grät t.o.m till Desperate Housewife's i tisdags, när alla tog hand om Katherine och stöttade henne när polisen kom..... Ja, det är väl hormonerna det :D

Jättekram till alla er som orkar med mig :love::bow:

Nu blir jag lite rörd, blir lätt rörd för tillfället, grät t.o.m till Desperate Housewife's i tisdags, när alla tog hand om Katherine och stöttade henne när polisen kom..... Ja, det är väl hormonerna det :D

Detsamma!:love:

Har en känsla av att vi kommer stöta och blöta det mesta här framöver!:banana: och det känns jättebra tycker jag!!

Haha, snart kommer alla 'vad jag gråtit över'-historier :D
Jag grät som en brandslang hela graviditeten (ja, det har inte helt gått över än faktiskt :o )

Jag grät när jag tappade en smörkniv på golvet när jag dukade fram frukosten. Och då menar jag GRÄT. Förtvivlat. I kanske en halvtimme.

Jag bölade när jag och sambon gick på stan och vi gick förbi en mamma med en bebis, och bebisen grät. Då satte jag också igång.

Sjukhusserier på TV med barn som var sjuka - gick inte att se.

Jag och min sambo hade just börjat plöja LOST, men eftersom de stjäl barn där i säsong 1 kunde jag inte se mer. Jag drömde hemska mardrömmar hela nätterna om att någon skulle plocka ur bebisen ur magen på mig :crazy:

En dag grät jag för att jag kom på att min sambo kanske inte alls ville bli pappa, det kanske var jag som trugat, och min bebis skulle få lida för det. Min sambo fick trösta halva natten... och såklart säga om och om igen hur gärna han ville ha en bebis och bli nerkräkt och byta blöjor och vara vaken hela natten.

Oj, så grät jag en eftermiddag för att jag läste en tråd om saker folk gråtit över som gravida, så beskrev de sorgliga scener ur en massa serier och det lär så lessamt att jag började gråta :o

Ja, jag ser fram emot era historier, nu kan ni ju inte lämna mig ensam med sånt :D

Åhh stort grattis! Det är ju helt magiskt just när man plussar! Vi gjorde det förra sommaren o nu har vi en liten underbar Nova på 7 månader!

Jag önskar er alla som plussat stor lycka till! :laugh:

Åh vad underbart (ta nu inte illa upp;)) att läsa, tänk vad lite (eller mycket) hormoner kan ställa till med i kroppen:p

Jag har ju redan nu i vecka 6 märkt att jag blivit lite blödig, så fortsättning följer nog!:D

Åhh stort grattis! Det är ju helt magiskt just när man plussar! Vi gjorde det förra sommaren o nu har vi en liten underbar Nova på 7 månader!

Jag önskar er alla som plussat stor lycka till! :laugh:

Tack, och grattis till er Nova!

Visst är det magiskt, nåt av det bästa jag vart med om hittils, att se det lilla blåa strecket faktiskt framträda som ett plus! :love:

Hehe ja man ju berätta om man vill, ingen som säger att man inte får ;) Jag berättade för min chef o min närmaste kompis innan vecka 12. Annars höll vi ut i 1½ månad med o berätta för familjer o andra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka