Jag har hittat ett litet bett!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lozzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 174
L

Lozzan

Var på sharpman idag. Där fanns ett pelhambett som var storlek 7,5!!!!! Jätte litet och gulligt, smalt också. Lite roligt med ett pelham också... jag trodde att om den skulle finnas så skulle det vara ett vanligt tränsbett..

Sv: Jag har hittat ett litet bett!!!

oj, fanns det fler modeller i den storleken??

Får man fråga vad det kostade??
M vH Mannis

typ 240 kronor eller nåt, kommer inte ihåg exakt

shit pommesfrites!!
Hoppet är inte ute för oss med minishettisar då!

Globus har ju både två- och tredelade bett ned till 85 mm, räcker det åt en minihettis?

Jag letar kortare än 8.5 till shettisen. 7.5 låter ju underbart. Oftast får man ju nöja sig med 8.5 och ta att det faktiskt är för långt till en vanlig shettis. Nån som vet hur mycket längre ett pelham ska vara än ett vanligt bett med tanke på att det går längre upp utanpå käken om nån vet hur jag tänker.

Inte långt ifrån min stora häst på 155 som har 9,5 i bett storlek. Shettisen hemma har 8,5 och hor är 105. :D

Mundelen på ett pelham (eller vilket stångbett som helst) ska inte vara längre än på något annat bett. Har hästen breda kinder kan man böja ut överskänkeln så att det inte blir för trångt.

Ett sånt slulle jag oxå behöva... Köpte ett pelham men vart aningens för långt...

Tackar för infohjälpen ang bredden på käken.

Köpte ett 10.5 cm jättesmalt till ponnyn där för två år sedan..
Märket är Coronet och kostade DÅ 279:-

Och man kan beställa mot postförskott eller förskottsbetalning.....

Jag vet en internetbutik (engelsk) som säljer bett i storlek 7,6 cm och de har säkert något lite större också. Pm:a för länk.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 194
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Fibusen
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka