Jag har förlorat min bästa vän!!

gicageli

Trådstartare
Hej!

Jag vet inte om den här tråden hamnar rätt, men jag känner att jag måste skriva av mig lite.

Igår hände det som inte fick hända. Min häst, eller ja han var inte min utan jag var medryttare på honom men jag hade honom väldigt mycket och han kändes som om han var till hälften var min skadade sig i hagen och fick somna in kl 11.00 igår.

Ägarens mamma ringde mig och berättade vad som hade hänt och sa att jag tyvärr inte skulle hinna dit. Jag bröt ihop och idag klarade jag inte av att gå till jobbet.

Hästen var 23 år gammal och hade tidigare i veckan varit lite ojämn i traven och i höger galopp, vilket inte var jättekonstigt eftersom han kunde bli stel och tygelhalt då och då. Vi trodde att han kanske blivit kall och stel i hagen eftersom han går på bete nu. I lördags skrittade jag en runda och han kändes som vanligt. Lite stötig i traven men min pojkvän som var med och tittade kunde inte så någon hälta. Hur som, vi tog det lugnt men han var pigg och framåt som vanligt. Tydligen hade det sedan under natten hänt något i hagen och han hade fått en skada högt upp i ett utav benen. Mer än så vet jag ännu inte eftersom ägarens mamma också var så ledsen att hon knappt kunde prata. Just nu klandrar jag mig själv något oerhört trots att jag vet att det inte hjälper. Kan inte låta bli att undra om jag kunde gjort något annorlunda, varit mer uppmärksam etc....

Vet inte vad jag vill med den här tråden, mest skriva av mig och höra om någon annan har liknande erfarenhet. Jag har inte förlorat någon häst tidigare och visste inte att man kan må så här dåligt.

Skojje mitt hjärta du fattas mig! Hoppas att du galopperar fritt nu över gröna ängar.
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Hej och stackars dig!
Ibland är det bara skönt att få skriva av sig - eller hur? Jag vill beklaga det tråkiga och vill säga att jag förstår hur du känner dig.

När jag var 14 för en herrans massa år sedan var jag medryttare på ett sto. Hon skadades svårt när vi var ute och red och fick avlivas dagen efter. Det var otroligt jobbigt och ledsamt så jag vet vad du känner.

Har ni fått klarhet i vad som hände i hagen och vad skadan var? Benbrott eller?

Vi tänker på dig och ägaren naturligtvis...

/Miello
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Beklagar sorgen..

Som Miello redan har kommenterat, ibland så behöver man bara skriva av sig, få ur sig sina känslor..

Försök att inte klandra dig själv, det verkar ju inte som att du har gjort något dumdristigt och du har ju ändå hållt ett vakande öga på honom.

*Styrkekramar*
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Beklagar verkligen det inträffade, men precis som de andra redan skrivit så anser jag att du inte ska klandra dig själv... det fanns nog inget mer du kunnat göra...

*Tröstekram* från oss i Norr...
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Beklagar verkligen sorgen för dig och ägaren!

Om jag förlorar min medryttarhäst skulle jag också bli helt knäckt. Han är som min egen....

*tröstkramar*
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Beklagar sorgen och skickar styrkekramar till dig och givetvis ägaren.
Jo man kan må riktigt riktigt dåligt när ens älskade vän avlidit och man har rätt att göra det. Men det finns ingen anledning att du ska klandra dig själv för du hade inte kunnat göra något annorlunda. Det var en olycka och sånt inträffar.
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Tack så mycket allihopa! Nej jag ska försöka att inte klandra mig själv mer, det hjälper ju inte men samtidigt så tänker man att tänk om inte och tänk om osv.

Jag har tyvärr inte fått störra klarhet i hur skadan uppstod eller var den satt. Har skickar ett sms till ägaren men hon har inte svarat. Hon är antagligen också helt förstörd.
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Hon kommer säkert svara när hon känner att hon orkar. När min häst somnade och det var dessutom planerat så gick jag omkring som i ett vakum först dagarna sedan. Om det då händer så här helt oförberett så kan jag inte ens i min vildaste fantasi förstå hur det känns.
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Ja det kom ju som en blixt från en klar himmel. Han har haft lite hosta nu i vår men blivit bra med medicin och utevistelse så nu hade man ju slappnat av och börjar planera sommaren. Skulle haft honom nu resten av juni när ägaren skulle åka bort. Det är så galet tomt och han var så personlig. Kommer sakna hans små glädjeskutt och buffar :(
Vi fick iaf en fin dag i lördags och min pojkvän tog en del bilder och de ska jag vårda ömt. Just nu känns det som att ingen häst på jorden kan ersätta min prins......
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Ändå skönt att du fick en trevlig dag med honom, med bilder och allt.

Får ändå säga att det var kanske bättre nu än när ägarna var borta...

Kan förstå att det känns tomt, de har allt sina egna personligheter..

*Styrkekramar*
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Ja absolut! Det hade ju varit fruktansvärt om de inte varit hemma. Förra året hade jag honom i nästan två månader när ägaren var på Nya Zeeland och det hade ju varit hemskt om något sådant hänt då.....
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Jag har nu fått reda på att benet var brutet högt upp så då var det inget som jag kunde ha märkt eller uppmärksammat tidigare utan det var en ren olycka.
Hans ägare skrev också att han var lugn och inte orolig.
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Vad skönt att du äntligen fått veta, och att du anklagade dig själv i onödan..

Förstår att sorgen fortfarande är kvar, men måste ändå vara skönt att veta att han inte var orolig osv..

Ta hand om dig

*Styrkekramar*
 
Sv: Jag har förlorat min bästa vän!!

Ja sorgen är kvar men det var en lättnad att jag inte kunnat göra mer för honom och veta att ha fick somna in lugnt och stilla. Jag önskar bara att jag fått berätta för honom hur fin han var och hur mycket jag älskar honom men innerst inne så tror jag han visste det och jag hoppas att vi ses igen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 057
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 440
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 001
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp