Jag har fått mina saaadel!

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Jag har fått min saaadel!

Så glad jag är! Äntligen har den kommit! En Lemetex Stylist... Såååå nfin. Jättemjukt läder och tror det är nåt slags älgskinn i sitsen (känns som Stubben Artus). Ska prova den på hästen imorrn... Får tyvärr inte rida i den (hästen är halt......) på ett bra tag och kommer inte kunna hoppa på evigheter (måste ju rida in den först... tar ju 40 timamr typ....) men jag är ändå jätteglad att äntligen ha fått den...
Ville bara säga det.
:)

Senast ändrad:
Sv: Jag har fått min saaadel!

Å vad roligt! Jag vill också. Barbacka i all ära, men efter ett tag .. haha.

Jag vägrar rida barbacka... varken jag eller hästen gilalr det.. Och jag har väl inte så bra balans att jag kan sitta stil (min häst "vaggar")...
Men det började bli lite tjatigt att inte kunna hoppa på över ett år (har lånat sadlar några ggr från kompisar, men det funkar ju inte så länge...)

Diabolical_Kitten skrev:
Jag vägrar rida barbacka... varken jag eller hästen gilalr det.. Och jag har väl inte så bra balans att jag kan sitta stil (min häst "vaggar")...
Men det började bli lite tjatigt att inte kunna hoppa på över ett år (har lånat sadlar några ggr från kompisar, men det funkar ju inte så länge...)

hihi jag och min häst e likadanna, vägra rida barbacka! då hade jag flugit låååång iväg!
Va härligt med en ny sadel! hoppas det kommer funka bra med den!

Ja... om det visar sig att den är för lång eller nåt blir jag arg... Har man ntligen hittat en sadel som ligger i det närmaste perfekt så är det säkert nåt som strular sig... Det kan ju aldrig flyta på det här med sadlar... Alltid händer det nåt,...

Sv: Jag har fått mina saaadel!

jag fick min efterlängtade Jaguar i måndags och gud som jag älskar den :love: den ligger jättebra på hästen, jag kan sitta i den och sen är den ju bara för snygg :D

Sv: Jag har fått mina saaadel!

Jag gillar Jaguars läder... Sådär glansigt och fint och håller sig jättebra. Inga skavmärken på de sadlar jag sett... Men nu har inte jag 20-25 000 för en Jaguar, :)

Diabolical_Kitten skrev:
Ja... om det visar sig att den är för lång eller nåt blir jag arg... Har man ntligen hittat en sadel som ligger i det närmaste perfekt så är det säkert nåt som strular sig... Det kan ju aldrig flyta på det här med sadlar... Alltid händer det nåt,...

ja tyvärr e de så :cry: känner igen det där. provade ca 6 sadlar på ett år innan jag hittade en som bestämmde sig för att funka resten av tiden. suck ja...alltid va det nåt som krånglade...

Jag provade drygt 60-65 sadlar på ett år.... Finns 3 modeller som passar... Det här är den enda hoppsadeln som ligger bättre än okej, tyvärr är den lite lång i modellen men det ska nog funka hoppas jag (den jag har provat har funkat preciiiiis), sen finns det en hoppsadel till som är sådär men då gillar jag den här mkt bättre...

Diabolical_Kitten skrev:
Jag provade drygt 60-65 sadlar på ett år.... Finns 3 modeller som passar... Det här är den enda hoppsadeln som ligger bättre än okej, tyvärr är den lite lång i modellen men det ska nog funka hoppas jag (den jag har provat har funkat preciiiiis), sen finns det en hoppsadel till som är sådär men då gillar jag den här mkt bättre...

oj så många sadlar! stackars dig! var har du köpt den nya sadeln?

Beställde den från Börjes... Det är den sista av sin sort i hela Sverige... Märket säljs inte längre, men de råkade ha den gömd inne på lagret... Vilken tur för mig... :)
Annars kostar den också 14-15 000 och nu köpte jag den för 7600! Om jag hade velat bestä'lla en annan storlek skulle den kosta 11000 nästan... Så det var tur att den fanns kvar!

Liknande trådar

Ridning Har hållit på med hästar i snart sexton år. Har alltid varit hästtjej by heart, men det här med att tävla och träna "seriöst" har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 745
Senast: holymary
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 619
Senast: Liten
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 980
Senast: em-pirre
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 974
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025