Jag har äntligen fått in hund mätt och nöjd!

pernilla_s

Trådstartare
Jag har en lättfödd kastrerad hanhund på ca 28 kg. Jag har haft problem med att han ätit allt han kommer över med stor frenesi. Han kunde inte äta för mycket för då blir han tjock, men han behöver mycket för att bli mätt.

Han åt bajsblöjor, sopor tja allt. Vilket inte var så populärt hemma. Jag provade tillslut färskfoder, detta blev han mättare på, men var ändå inte helt nöjd.

NU har vi i några månader gett honom ett bantnings/seniorfoder och han mår super. Han får 6dl per dag och han är mätt. Han tar inga blöjor längre. :bow: Jag trodde aldrig det skulle gå att få honom mätt och dessutom få honom att gå ner i vikt. Snart är det till och med dags att ge honom mer mat så han ska hålla vikten.

Han är blank och fin och ser inte ut som en falukorv. Fodret är inte dyrt heller så det är ju ingen nackdel heller. Var bara tvungen att berätta hur det gått, då jag haft ute lite trådar om min skithund...

Sv: Jag har äntligen fått in hund mätt och nöjd!

Va roligt att ni äntligen hittat något som funkar! :)

Även jag har efter 2 års utredning och byte av foder hittat något som min hane mår bra på.

Hoppas att det håller i sig!

OT:
Har ni tänkt på att har man hund får man inte vara för känsligav sig? superpussar av "nyss ätit kattskit"-tunga, jaga bajsblöjor, plocka sorkar och småfåglar och portionssnus och tuggummi och annat "godis" ur käften, tvätta hund som rullat i kråk-kadaver, tömma analsäckar så det sprutar gojs över hela gräsmattan...

Vad är det äckligaste er hund utsatt er för? (Kanske kan bli en ny och rolig tråd, iofs?) :idea:

/Syrsa

OT:
Har ni tänkt på att har man hund får man inte vara för känsligav sig? superpussar av "nyss ätit kattskit"-tunga, jaga bajsblöjor, plocka sorkar och småfåglar och portionssnus och tuggummi och annat "godis" ur käften, tvätta hund som rullat i kråk-kadaver, tömma analsäckar så det sprutar gojs över hela gräsmattan...

Vad är det äckligaste er hund utsatt er för? (Kanske kan bli en ny och rolig tråd, iofs?) :idea:

/Syrsa

Jag röstar för en ny, rolig tråd! :bump:

haha i en ny tråd som jag definitivt kan vara med i....:angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver lite tips nu! Jag har aldrig haft en hund som varit besatt av mat på något vis, så detta är en ny situation. Min...
2
Svar
28
· Visningar
11 538
Senast: crax
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 507
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?