”Jag har ändrat körstil efter det här”

Sv: ”Jag har ändrat körstil efter det här”

Jag tycker att det är jättebra att veterinären och djurskyddsmyndigheten reagerade! Synd att det inte är flera som reagerar så, te x bandomare på djurplågeriet med spön, sporrar mm på våra ridhästtävlingar, särskilt ponnytävlingar som det skrivits om på forumet här på Buke.

Jag tycker att det är jättebra att veterinären och djurskyddsmyndigheten reagerade! Synd att det inte är flera som reagerar så, te x bandomare på djurplågeriet med spön, sporrar mm på våra ridhästtävlingar, särskilt ponnytävlingar som det skrivits om på forumet här på Buke.

Amen! De borde ta efter trav/galoppsporten

Har det fått några konsekvenser hittills?
– Nej. Alla som har hästar själva förstår att man inte kan skada en häst i en sån situation jag var i. Så om jag skulle bli dömd vore det bittert.

Det är ju bara för sorgligt att de inte förstår själva att de går illa åt djuren, jag hade stängt av honom för all framtid om påståendet är sant.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 158
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NWT) På måndagsmorgonen gjordes en makaber upptäckt på Björklidens ridskola utanför Molkom. Två hästar hade knivhuggits i halsen. –...
Svar
0
· Visningar
701
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NWT) Helgen i Trossnäs bjöd på många utmaningar för ryttarna. För familjen Malmgren var dessa utmaningar vardagsmat. – Vi har 30...
Svar
0
· Visningar
749
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NWT) Att sköta om hästar och rida. Ja, det är i huvudsak det som det handlar om för 20-åriga Lindha Svensson från Karlskoga. Hästar...
Svar
0
· Visningar
631
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama