Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@kimmis87 Inte vad jag vet! Men ska se nästa vecka exakt vad det är som de testat. Ska säga kortisol annars, skriver upp det på min lilla lista. Tack för tips!
@kimmis87 Inte vad jag vet! Men ska se nästa vecka exakt vad det är som de testat. Ska säga kortisol annars, skriver upp det på min lilla lista. Tack för tips!
Håller tummarna för att du får någon diagnos snart!@kimmis87 Inte vad jag vet! Men ska se nästa vecka exakt vad det är som de testat. Ska säga kortisol annars, skriver upp det på min lilla lista. Tack för tips!
Det kan påverka snabbt efter lång tid. Jag vet när jag slarvar med maten så håller jag vikten relativt länge och ser ingen skillnad alls riktigt och sedan är det som att kroppen gett upp om att försöka hålla vikten och jag sjunker snabbt i vikt då. Det är lite lurigt det där, kostdagbok är nog det bästa, ofta så tror man att man äter mycket mera än vad man gör, eller tvärtom.Jag har ätit på det här sättet sen kanske september? Kan det verkligen påverka med en så snabb viktnedgång efter så lång tid? Jag tror också kostdagbok är bra, det kan ju vara så att min uppfattning om vad jag får i mig inte alls stämmer överens med vad som är rimligt liksom.
Jag har för mig att det fanns en tråd på Förälder förra året, skriven av en mamma vars son blev diagnosticerad med Addisons. Är dock för dålig på att använda sökfunktionen, så jag hittar den inte...
Hoppas verkligen du får hjälp snabbt, TS!!!
Hmm, det där låter onekligen skumt. Enligt vad du beskriver här verkar det mer som jag kanske haft IBD än IBS trots att läkaren sa att jag hade IBS. Tycker jag känner igen lite av det du beskriver med IBD som jag själv haft symptom, men är IBD något man kan ha tillfälligt och bli "frisk" från eller hur funkar det?IBD är inflammatorisk tarmsjukdom, vilket ger undernäring och viktnedgång då näringsupptaget i tarmen inte fungerar som det ska. Tarmen retas av sin egen bakterieflora och föda kan man säga.
IBS är irritabelt tarmsyndrom, dvs. diagnosen utgörs av ett antal symtom men det finns ingen påvisbar orsak.
IBD kan gå i sk remission (vila) och sen återkomma i skov.Hmm, det där låter onekligen skumt. Enligt vad du beskriver här verkar det mer som jag kanske haft IBD än IBS trots att läkaren sa att jag hade IBS. Tycker jag känner igen lite av det du beskriver med IBD som jag själv haft symptom, men är IBD något man kan ha tillfälligt och bli "frisk" från eller hur funkar det?
Minns inte, men känner igen lite av symptomen, då tarmen inte funkar rätt och jag rasat i vikt. Läkaren sa det var IBS, sen var det inte mer med det. Nu har det lugnat sig, kanske är det en egen blandning av IBS och IBD jag råkat ut för, jag vet inte.IBD kan gå i sk remission (vila) och sen återkomma i skov.
Vad har du gjort för undersökningar? Oftast får man diagnos av blodprover kombinerat med avföringsprover och koloskopi med biopsier.
Jag har ätit på det här sättet sen kanske september? Kan det verkligen påverka med en så snabb viktnedgång efter så lång tid? Jag tror också kostdagbok är bra, det kan ju vara så att min uppfattning om vad jag får i mig inte alls stämmer överens med vad som är rimligt liksom.
Kroppen är ju ganska bra på att försöka "kompensera" för både för mkt och för lite mat. Det kan nog göra att man håller sig stabil ett bra tag innan kroppen inte orkar längre.Jag har ätit på det här sättet sen kanske september? Kan det verkligen påverka med en så snabb viktnedgång efter så lång tid? Jag tror också kostdagbok är bra, det kan ju vara så att min uppfattning om vad jag får i mig inte alls stämmer överens med vad som är rimligt liksom.