Jag hade fel :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet är som en spännande bok. Man vet aldrig vad som väntar när man vänder blad. Jag hade fel om bostaden som jag ska åka och titta på. Det är långt ifrån alltid jag är glad över att ha fel men nu är jag det. Det var inte alls den adress jag trodde att det skulle vara, så uppenbarligen har hyresvärden flera bostäder som denne hyr ut. Det skulle ju liksom förklara varför det stod i annonsen att vederbörande har f-skatt. Jag tror att personen egentligen är glasmästare men tydligen har denne inte "alla ägg i samma korg", d.v.s. det är en entreprenör med flera inkomstkällor. Smart.

Det gav mig själv en idé. Jag har ju en husvagn som är rätt gammal. Den köpte jag förra året för en struntsumma. Sambon och jag åkte runt lite med den förra sommaren, men nu när jag inte har någon dragkula på min bil + att husvagnen är för stor för bilen ändå, så skulle jag kunna hyra ut den (i stället för att sälja som jag tänkte först). Husvagnar är ju svindyra att hyra och det här skulle vara en budgetvariant :) Det finns väl säkert någon hake med idén men jag får fundera vidare på det. Oavsett det så måste jag fixa några saker med kärran.

På torsdag ska jag i alla fall åka och titta på bostaden som ligger i ett betydligt trevligare område än jag trodde från början. Den ligger lite utanför den tätaste bebyggelsen men ändå är det fortfarande cykelavstånd till jobbet. Hoppet har tänts om att det faktiskt kan bli riktigt bra. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 010
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår låste jag dörren på jobbet för sista gången inför sommarens semester. Jag har verkligen sett fram emot det. Frågan är då varför det...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur