Jag gråter inombords

Qodrofenia

Trådstartare
Kl är 00:45 och jag har precis pratat med polisen... ute på våran parkering mellan hyreshusen sitter en hund fastbunden i en lycktstolpe brevid gångvägen :(

Han gråter och det gör ont i mitt hjärta..

Vem lämnar sin hund på det viset mitt i natten? :mad::confused::(:cry:

jooo... samma idiot som hadde pitbullen som anföll min hund .. där det hela slutade i att pitbullen beslagtogs av polisen och avlivades sedan..

och vad gör polisen nu?
Ingenting.. Rottisen ska tydligen sitta där på parkeringen utan skydd brevid gångvägen i natt :crazy:

Min man försökte gå ut och ge den lite vatten åt minstonde.. men den gjorde utfall så det gick inte..

Sv: Jag gråter inombords

VAA?

Men kommer inte polisen?
Där kan den ju inte sitta, den är förmodligen väldigt stressad.

Jag hade terroriserat farbror blå tills dom släpat sig ut till hunden.
Vissa saker får dom eld i baken av, men när det gäller djur så blir det inte många barn gjorda. Suck.

Lycka till!

Men kära någon. Ring till polisen igen!
Om polisen inte gör någonting tycker jag att du ringer till din lokala tidining imorgon.
Ta kort på hunden med klockslaget på om du kan och skicka in som bevis. Ta ett kort nu och sen ett om några timmar etc.

Fy, fan för polisen. Hur kan de bete sej som svin?? Anmäl polisen till internutredningen och djurskyddsföreningen imorgon för att de inte brydde sej i att göra sitt jobb.

Fy fan för poliser.

Såg två hundar lösa när jag var ute och körde häromdagen, de sprang längs med en mycket trafikerad väg vid ett industriområde. De hade antagligen slitit sig för de hade koppel efter sig.

Ringde polisen varav personen jag pratade med bara suckade och sa "inte nu igen.. får se om jag hittar någon som är intresserad av att kolla upp det"... Vadå INTRESSERAD?:eek: Kunde ju ha hänt en rejäl trafikolycka:crazy:

Körde runt och letade efter hundarna, men såg dem tyvärr inte igen.. Hade fångat dem (om möjligt) och lämnat dem hos polisen istället..

Sorry för trådkapning, tycker det är för jävligt att polisen inte gör något!:mad:

Några grannar har varit ut nu och hämtat hunden..och gått och knackat på hos han som äger hunden..dom bor i samma hus..

så nu har den äntligen fått komma in i allafall..

Begriper inte varför man går ut och binder fast hunden på en allmän parkering öht :eek:MITT i NATTEN!!!

:bow: till dina grannar!
Hoppas att ägaren får hundförbud snart!! Den personen verkar ju inte alls lämpad som hundägare.

Härliga grannar!:bow:

Jag tycker btw att du ska anmäla han som äger hunden, berätta hur läget har varit och är.
Sådana människor ska inte ha djur.

Jag har sett honom göra liknade förut...

Han han kommer ut ur trapphuset med hunden ..knyter fast den i lycktstolpen utanför porten..sen går han själv in igen..:confused:
så kan hunden sitta där nån timme själv..

Hur som helst så är det himmla skönt att den fick komma in.Jag hadde då inte kunnat sova om om jag visste att han skulle få sitta där hela natten.. om inte annat hadde jag inte kunnat för den grät vilket hördes ända in.

fast samtidigt hadde jag hoppats att polisen kommit hit i stället och sett eländet.

där hunden satt nu är dessutom på baksidan av huset..Han ser inte ens sin hund från sin lägenhet.

Sitter här i soffan och tittar på min hund som snusar och sover gott på mattan här brevid..och ärren på hennes bakdel efter attacken från hans hund som fortfarande syns som gett henne sviter för livet..:(
Tycker det är så tragiskt att hans hund inte kan få ligga på en varm go mattan och sussa lika gott som min hund gör..

så sant som det är sagt.. vissa ska inte ha djur..

Är det någon slags bestraffningsgrej han kör med tro?
Eller är det så att han tror att den ska rasta sej själv eller så?
Hade velat fråga honom varför han binder fast hundarna i lyktstolpen.

Några grannar har varit ut nu och hämtat hunden..och gått och knackat på hos han som äger hunden..dom bor i samma hus..

så nu har den äntligen fått komma in i allafall..

Begriper inte varför man går ut och binder fast hunden på en allmän parkering öht :eek:MITT i NATTEN!!!

Det undrade jag med en gång, när en hund stod fastbunden på gården och skällde lungorna ur sig klockan två på natten...
tills det visade sig att det på andra sidan huset var fullt pådrag med polis och ambulans. De hade fått ta ut hunden eftersom den inte tillät "inbrottstjuvarna" att "kidnappa" hans dödsjuka matte. Hade det varit som hunden trodde hade han varit hjälte, den här gången fördröjde det räddningsinsatserna.
(något att tänka på för er som vill ha hundar som vaktar)

Jag hoppas att poliserna blir så trötta på folk som anmäler killen varje gång hunden är fastbunden att de gör något åt killen... Det verkar ju riktigt vettigt.

Jag tycker att du ska säga åt farbror Blå nästa gång att du kommer att kontakta media i ärendet om ingenting händer - då brukar de få arslet ur vagnen.

Jag har ingen aning om det är en bestraffnings grej..Nu sitter hunden fastknuten utanför deras port i stället i stolpen där :confused:

Tycker det låter som att han tröttnar på hunden och tar ut den för att slippa den en stund eller nåt... ring till polisen och tidningen!

Förstår inte hur polisen bara lämnar en hund där, speciellt inte om den gör utfall mot passerande eller/och en vänlig själ som vill hjälpa.

Polisen borde beslagtagit den stackars hunden, det är skam att han ska behöva sitta där, förmodligen förvirrad, rädd och väldigt osäker på vad han egentligen gör där.

Jag hade hämtat hunden, stängt in den i min stora bur och haft den där tills polisen hade kommit och hämtat den. Jag hade inte gett ut den till ägaren eftersom de uppenbarligen inte klarar av att ta ansvaret för hunden.

Men så bor jag också på vischan och slipper hantera sånt här :angel:

*kl* nu visade det sig efter lite forskning att det inte är den hunden jag först trodde från början utan en annan..Lika illa är det ändå..

dock är det ett liknade betende hos båda ägarna och dom umgås med varandra..

hunden sitter inte ute nu i allafall...*skönt*

Jag har ju haft kontakt med polisen i hundärenden tidigare eftersom vi förut hadde problem med en pitbull..den ringde vi om flera ggr..och fick ofta svaret att "så länge den inte skadat någon finns det inte så mycket vi kan göra"
*suck*
Med den gick det till slut väldigt illa och den bet både människor andra hundar och fick tillslut omhändertas och avlivas..
det är tragiskt att det ska behöva gå så långt innan dom på polishuset kan lyfta på arslet.

Fast har de inte befogenheterna så är det ju svårt för dem att agera, det verkar ju dumt om polisen tar lagen i egna händer...

Som sagt, jag hade tagit lagen i egna händer, men jag är inte lagen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka