Jag gjorde ett riktigt kap!!

Q

Qwerty hopp

De flesta härnere förstår inte hur bra Devoucoux-sadlar egentligen är, så när jag fick ett erbjudande av min kollega att köpa hans sadel han knappt använt (en 17" och han behöver minst 17.5", dessutom älskar han Stübben:eek:) för bara 800 CHF blev jag överlycklig:D:D

800 CHF är ca 4800 SEK:banana:

Vad tycker ni? En modell Biarritz, älskar den...! Här ska jag precis till att putsa den i solen;)

18738987.jpg

18738988.jpg

Inte världens bästa bilder, mobil, men man ser ju iaf.

Sv: Jag gjorde ett riktigt kap!!

Tack:D

Nepp:D Det här är min "virgin"-sadel, min allra första egna. Han vill bara inte ha en Devoucoux, utan sålde denna för att köpa Stübben. Och jag hade väl inte tänkt att köpa sadel egentligen eftersom jag inte har egen häst och dessutom en massa fina sadlar att rida i på jobbet, men ett sånt här erbjudande kan man inte låta bli. Devoucoux är ju en av mina favvosar, tsm med Butet och CWD.:love:

jag skulle verkligen behöva hitta ett kap jag med ;)

den ser fin ut ;) har aldrig hört talas om märket bara (är onormalt ute o cyklar när de gäller sadelmärke ;))

amen åhh, en sån vill jag med ha, särskilt till det priset...avis

Min kompis rider rätt höga klasser (hopp) och hon envisas med att ha stubben, hon har en butet också, men nää hon hoppar i en stubben, stenhård :crazy:
Smaken är ju olika.
Grattis till bra affär

Svarar till alla:

Tack alla:D
Den blir bara mer och mer älskad för varje dag som går! :love:

megalodon: Stübben istället för Butet:eek: :eek: Se till att du får köpa Buteten då!! :bump:

:eek::eek::eek:

de är ju GALET! hur sjutton kan man sälja den så billigt, fick han lägre nypris eller har han inte "alla pommesfrites på tallriken"? ;)

bara att gratulera!

Jag vet:D Helt otroligt. Men alla härnere köper bara Spirig-sadlar eller sadlar från Felix Bühler, vilket lönade sig för mig:banana:

Sen sa han också det: "Jag hade säkert kunnat få 1000 CHF (6000 SEK) men eftersom det är du så får du den för 800"

:rofl: Han fattar inte att han hade kunnat tagit ännu mer!!

Härligt, grattis till en bra affär :D

Oj! Jag köpte min nya för mer än 4 gånger mer :crazy:
Ett jättebra kap med andra ord!

vilket kap!
jag hade en sån förut, köpte den för 9 och sålde för 11 ;)
Gillade den sadeln som f*n synd att den var för smal för min pålle :(

I love it:love: Mer och mer...! Min chef fick provrida den förra veckan, och nu är jag nästan lite rädd att han ska sno med den på tävlingar:angel:

(men jag måste erkänna, jag har inte hunnit putsa den på två (!) hela dagar...:p)

Liknande trådar

Utrustning Är i dagsläget på sadeljakt till unghästen (flatback) och har hittat några stycken som jag ev. ska köpa. Ett "problem" är tummen på...
Svar
4
· Visningar
15 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat

Tillbaka