Jag går torrskodd i vardagsrummet

Gruset tilljämnat, pump o doppvärmare igång, vattenreglerande medel i och lysrampen igång. Nu hoppas jag att vattnet klarnar igen. För det var klart när jag kom upp :D Men nu har jag ju farit runt med plastväxt o pynt, pump o värmare.

Vad skall du ha i akvariet?

...fisk... ;) Jag har inte riktigt bestämt mig.

Det är så herrans många år sen jag hade akvarium. Det var när jag bodde "hemma" o var väl 9-19 år... Så jag kommer nog kanske börja med hyfsat "snälla" fiskar... levandefödare som kanske platy (vi hade indianplaty tror jag), kanske några vackra slöjguppy... nån stimfisk kanske... och så nån ancistrusmal :) En sån hade vi då, som hette "Marulken" :)

När jag börjar märka att det fungerar, kanske jag byter inriktning, då jag har en cikliduppfödare i värmland som är villig att sponsra mig. :)

...fisk... ;) Jag har inte riktigt bestämt mig.

Det är så herrans många år sen jag hade akvarium. Det var när jag bodde "hemma" o var väl 9-19 år... Så jag kommer nog kanske börja med hyfsat "snälla" fiskar... levandefödare som kanske platy (vi hade indianplaty tror jag), kanske några vackra slöjguppy... nån stimfisk kanske... och så nån ancistrusmal :) En sån hade vi då, som hette "Marulken" :)

När jag börjar märka att det fungerar, kanske jag byter inriktning, då jag har en cikliduppfödare i värmland som är villig att sponsra mig. :)
Svenska fiskarter hade varit kul att ha och studera tycker jag, fungerar ju förstås inte i ett akvarium inomhus.

Svenska fiskarter hade varit kul att ha och studera tycker jag, fungerar ju förstås inte i ett akvarium inomhus.

Nä, inte i ett 60 liters heller... :) Men du har ju Vätternakvariet bland annat som har insjöfisk... och jag var med i ett landskapsprojekt, där vi tog reda på vilka fiskar som finns i vår fågelsjö vid jobbet. :)

Nä, inte i ett 60 liters heller... :) Men du har ju Vätternakvariet bland annat som har insjöfisk... och jag var med i ett landskapsprojekt, där vi tog reda på vilka fiskar som finns i vår fågelsjö vid jobbet. :)
60L skulle nog kunna funka till småspigg :)

Gruset tilljämnat, pump o doppvärmare igång, vattenreglerande medel i och lysrampen igång. Nu hoppas jag att vattnet klarnar igen. För det var klart när jag kom upp :D Men nu har jag ju farit runt med plastväxt o pynt, pump o värmare.
Akvarium 2010231.webp

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 072
Senast: cf234k
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 649
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 367
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 365
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar