Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag börjar väl bli gammal och vek, aldrig frusit så mycket som den senaste veckan
Jag vill ha en riktigt varm kappa/lång jacka som inte är klumpig och osmidig.
Den ska täcka hela låren ordentligt och fungera bra i sadeln. Inte flaxa runt utan fortsätta värma även i sadeln.
Rider inte i högt tempo när det är kallt ute utan det är mycket skritt och långsam trav.
Hur är den i storlek? Svårt med S, M och L storlekar. Jag har 38/40. 38 i uhip kändes lite tight, 40 som en säck
Den ser bra ut om jag kan vänja hästen att något ligger över rumpan.
Jag drar ungefär storlek 40 i "överdelar" för närvarande. Jag har storlek 40 i Uhip (dock ingen kappa, utan en Arctic jacka, som sagt. Har haft en likadan i 38 och den satt lite väl tajt även om den gick på utan våld) och M i min ELT.
Jag har mycket ylletröjor av det tjockare slaget och ska jag ha en sådan under så tycker jag att min kappa blir väl tajt, skulle vilja ha en till i en storlek större isf. Planen är att börja träna och tappa några kg/trimma till kroppen, dock .
Längdreferens: jag är ca 165cm lång med relativt långa ben. (Min Uhip-kjol slutar precis ovanför knäet på mig när jag sitter i sadeln.)
Hittade lite mått på en återförsäljares hemsida, klipper å klistrar:
"Storlekar XS- XXL.
Enbart om du ligger mellan 2 storlekar kan du behöva gå upp en storlek.
Bystmått: XS 46 cm S 50 cm M 54 cm L 58 cm XL 62 cm. XXL 66 cm. Längd 113 cm (exkl krage/luva)
Bystmåttet är mätt rakt under armhålan till andra sidan med jackan liggandes plan på marken. Är du osäker på storleken, mät på samma vis på en jacka du redan har där storleken är bra."