Jag försöker men vill inte förstå

Sv: Jag försöker men vill inte förstå

En B-ponny (ponny överhuvudtaget för den delen) som har fått lov att hoppa i egen balans och som inte rusar mot hinder är nog ändå att betrakta som hyfsat säkert att rida fälttävlan på, men man blir aldrig 100% säker

Det diskar nog en hel del ponnysar.
Om de inte går lugnt och kontrollerat ens på banhoppning så ska de inte ut på en terrängtävling att göra alls.

Sv: Jag försöker men vill inte förstå

Det diskar nog en hel del ponnysar.
Om de inte går lugnt och kontrollerat ens på banhoppning så ska de inte ut på en terrängtävling att göra alls.

Om du tittar på vanlig banhoppning:eek: oooo ja, helt klart. Speciellt om du tittar på regionalt LB-MsvB nivå då blir det inte många kvar. Nä, jag menar naturligtvis en vettigt utbildad fälttävlansponny eller en "Mulle" som ej hunnit bli förstörd än av sekundjakt:angel:

Därmed inte sagt att man inte kan vinna tidshoppningar utan att jaga, det går alldeles utmärkt om det bara är vettigt (genomtänkt) byggt genom intelligenta vägar i jämnt tempo

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: miumiu
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: Nota
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår