Jag fÅr hem ett varmblod snart

solruta

Trådstartare
Jag får hem ett varmblod om 2 månader ungifär. Är det något extra jag bör tänka på? Allt ifrån hantering och utbildning till foder mm.
Nackdelar samt fördelar?
Supertacksam för svar! :D

Sv: Jag fÅr hem ett varmblod snart

Absolut viktigast är att låta all träning ta tid och ge hästen vilopauser så att träningwen hinner sjunka in. Stressa inte, ställ inte krav som hästen inte klarar ev. Ta hänsyn tills hästens fysiska och psykiska förutsättningar.

Sv: Jag fÅr hem ett varmblod snart

Mitt tips är att hantera den som vilken annan häst som helst. Bara för att det är ett varmblod så finns det inga direkta annorlunda metoder i hantering och hästhållning. Kommer den direkt från banan kan det vara en idé att låta den vila och ta det sen lugnt med utbildningen och utbilda den som vilken häst som helst.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
410
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 956
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar